Να αποσύρουν από τα ράφια τους υπεραλιευμένα ψάρια και θαλασσινά που κινδυνεύουν με εξαφάνιση,όπως είναι ο τόνος, ο μπακαλιάρος, ο ξιφίας κ.ά. ζητά από τα σούπερ μάρκετ η Greenpeace.

Η οργάνωση επιδιώκει επίσης τα αλιεύματα που βρίσκονται στα ράφια τους να μην προέρχονται από καταστροφικές μεθόδους αλιείας (π.χ. από τράτες βυθού) ή από σκάφη που παραβιάζουν τους κανονισμούς αλιείας. Η οργάνωση παρουσίασε σήμερα την κατάταξη των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ της χώρας με βάση την πολιτική τους για την προμήθεια βιώσιμων αλιευμάτων, σε κόκκινη, πορτοκαλί και πράσινη κατηγορία. «Από τα αποτελέσματα αναδεικνύεται η σχεδόν πλήρης έλλειψη εφαρμογής συγκεκριμένης πολιτικής, δεδομένου ότι από τα 10 σούπερ μάρκετ που περιλαμβάνονται στην κατάταξη, τα 8 βρίσκονται στην κόκκινη κατηγορία, ενώ μόλις 2 καταφέρνουν να βρίσκονται στο πορτοκαλί. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρίες δε μπορούν να εγγυηθούν στους καταναλωτές ότι τα αλιεύματα που τους προσφέρουν είναι βιώσιμα, ενώ οι θάλασσες συνεχίζουν να αδειάζουν από ζωή», επισημαίνει η υπεύθυνη του Δικτύου Δράσης Καταναλωτών της Greenpeace κυρίαΝαταλία Τσιγαρίδου.

Σε άλλες χώρες όλο και περισσότερα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των αλιευμάτων που προσφέρουν στους καταναλωτές.Σύμφωνα με την Greenpeace, η εταιρία που βρίσκεται στην ψηλότερη θέση στην Ελλάδα είναι η Metro (My Market) η οποία έπειτα από συναντήσεις με τη Greenpeace προχωράει στην απόσυρση του ξιφία από τα ράφια της με την εξάντληση των αποθεμάτων που διαθέτει στις αποθήκες της, καθώς και στην εξασφάλιση της πλήρους ιχνηλασιμότητας των αλιευμάτων μέσω των προμηθευτών της. Επίσης, η εταιρία Lidl ακολουθώντας την εταιρική πολιτική που εφαρμόζει στο εξωτερικό έχει σταματήσει την πώληση κοκκινόψαρου, ξιφία, γλώσσας και καρχαρία (γαλέος).

Η πλήρης κατάταξη των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της περιβαλλοντικής οργάνωσηςhttps://www.greenpeace.org/greece/207945/super-market-ranking