Οι επιχειρηματίες του Πρωθυπουργού

Ποιοι ακριβώς είναι οι επιχειρηματίες τους οποίους κατονόμασε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου στη Θεσσαλονίκη ως «παράδειγμα προς μίμηση»; Αλλοι είναι γνωστοί, άλλοι λιγότερο γνωστοί και άλλοι από τον χώρο της σύγχρονης τεχνολογίας εντελώς άγνωστοι στο ευρύ κοινό, οι οποίοι επιβιώνουν σε ένα περιβάλλον υφεσιακό και άκρως ανταγωνιστικό με δύο κοινά χαρακτηριστικά: την καινοτομία με την έννοια της «πρωτοπορίας» στη δημιουργία και στη βελτίωση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και την εξωστρέφεια με την έννοια των εξαγωγών.

Ποιοι ακριβώς είναι οι επιχειρηματίες τους οποίους κατονόμασε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου στη Θεσσαλονίκη ως «παράδειγμα προς μίμηση»;

Αλλοι είναι γνωστοί, άλλοι λιγότερο γνωστοί και άλλοι από τον χώρο της σύγχρονης τεχνολογίας εντελώς άγνωστοι στο ευρύ κοινό, οι οποίοι επιβιώνουν σε ένα περιβάλλον υφεσιακό και άκρως ανταγωνιστικό με δύο κοινά χαρακτηριστικά: την καινοτομία με την έννοια της «πρωτοπορίας» στη δημιουργία και στη βελτίωση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και την εξωστρέφεια με την έννοια των εξαγωγών.

Στους δύο αυτούς άξονες όπως είναι φανερό πρέπει να στηριχθεί η ελληνική οικονομία για να ανακάμψει και να βγει από το βαθύ τούνελ της ύφεσης στο οποίο έχει εισέλθει. Οι βασικές από τις εταιρείες στις οποίες αναφέρθηκε ονομαστικά ο κ. Παπανδρέου είναι η Αpivita, o Κορρές, η εταιρεία λογισμικού Ιndifex και μια… παρέα από τρεις «φανατικούς» οπαδούς της νέας τεχνολογίας που έφτιαξαν την εφαρμογή iSteam για το smartphone και προφανώς γι΄ αυτό προκάλεσαν την προσοχή και τα ευμενή σχόλια του Πρωθυπουργού, ο οποίος είναι γνωστός… γκατζετάκιας.

iSteam
Ατμός στην οθόνη του iΡhone
Η εφαρμογή iSteam για το iΡhone της Αpple δημιουργήθηκε από τρεις «φανατικούς» οπαδούς της τεχνολογίας της εταιρείας και του iΡhone.

Η ομάδα προγραμματιστών αποτελείται από τους κκ. Β. Ράππο, ο Κ. Ελευθερίου και Β. Σαμόλη 22, 24 και 22 ετών αντίστοιχα, οι οποίοι διέκριναν μια επιχειρηματική ευκαιρία στην κίνηση της Αpple να επιτρέψει στους χρήστες του iΡhone να φτιάξουν τις δικές τους εφαρμογές και να τις διαθέσουν στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, το ΑppStore.

Η λειτουργία της εφαρμογής είναι απλή: Φυσώντας στο ακουστικό του iΡhone η οθόνη αφής του τηλεφώνου θαμπώνει με ατμούς.

Στη συνέχεια ο χρήστης καθαρίζει τους ατμούς με το χέρι του, όπως ακριβώς θα σκούπιζε ένα θαμπωμένο τζάμι, αποκαλύπτοντας και πάλι την επιφάνεια της οθόνης, με τρόπο όμως τόσο ρεαλιστικό ώστε δεν λείπουν ακόμη και οι σταγόνες υγροποιημένου ατμού που κυλούν στην οθόνη, υπακούοντας μάλιστα απόλυτα στους νόμους της Φυσικής.

Η εφαρμογή, αν και δεν έχει καμία ουσιαστική χρησιμότητα, κοστίζει μόλις ένα δολάριο και κατάφερε να γίνει πρώτη είδηση σε πολλά τεχνολογικά περιοδικά και δικτυακούς τόπους.

Αpivita
Πάθος με το μέλι

Το 1979 ο κ. Ν. Κουτσιανάς (φωτογραφία), φαρμακοποιός με καταγωγή από το χωριό Γαβράκια της επαρχίας Δομοκού του Νομού Φθιώτιδας, ίδρυσε μαζί με τη γυναίκα του Νίκη Κουτσιανά την εταιρεία φυσικών καλλυντικών Αpivita, το όνομα της οποίας αντανακλά και το σύνολο του πάθους τους για τα μελίσσια και το μέλι, καθώς σημαίνει «η ζωή της μέλισσας».

Η Αpivita είναι αμιγώς ελληνική εταιρεία, η οποία έχει ιστορία στον χώρο του ελληνικού φαρμακείου. Είναι επίσης η πρώτη ελληνική εταιρεία που αξιοποίησε μελισσοκομικά προϊόντα (μέλι, κερί, πρόπολη, γύρη, βασιλικό πολτό), βότανα βιολογικής αξίας (θυμάρι, καλέντουλα, δεντρολίβανο) ή φυτικά παράγωγα (ζαφορά Κοζάνης, μαστίχα Χίου) και αιθέρια έλαια για να παραγάγει νέα, καινοτόμα καλλυντικά, φυτικά και αποτελεσματικά. Το 1979 ο κ. Κουτσιανάς εντυπωσίασε τον κ. Τάκη Παπουτσάνη της γνωστής βιομηχανίας, όταν έδωσε παραγγελία για την παραγωγή σαπουνιών με μέλι ύψους 1,2 εκατ. δραχμών, ποσό τεράστιο για εκείνη την εποχή, με τις εξελίξεις να τον δικαιώνουν.

Η εταιρεία παράγει περισσότερα από 200 προϊόντα, τα οποία διατίθενται σε 4.000 φαρμακεία (καλύπτοντας το 85% του συνολικού δικτύου φαρμακείων στην Ελλάδα). Απασχολεί 180 άτομα προσωπικό και ο συνολικός τζίρος είναι γύρω στα 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο αλλά σταδιακά υφίσταται τις συνέπειες της κρίσης στην Ελλάδα, ωστόσο η έντονη εξαγωγική της δραστηριότητα διορθώνει τα πράγματα.

Δραστηριοποιείται σε 16 χώρες, στις 5 ηπείρους, σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Αντζελες, το Χονγκ Κονγκ, το Τόκιο, το Σίδνεϊ, η Μαδρίτη, το Βερολίνο, με μόνιμο στόχο οι εξαγωγές να φθάνουν το 40% του τζίρου τουλάχιστον. Εχει παρουσία στην Ταϊβάν και στην Ιαπωνία, ενώ έμφαση δίνεται στο Χονγκ Κονγκ, αφού, όπως λένε, «αν πετύχεις στο Χονγκ Κονγκ, μη φοβάσαι τίποτα, γιατί είναι η πιο ανταγωνιστική αγορά στον κόσμο». Ο κ. Κουτσιανάς μακροπρόθεσμα θα ήθελε να ασχοληθεί με την καλλιέργεια αρωματικών φυτών αλλά και να επεκτείνει τα μελίσσια που ήδη έχει και σε άλλες περιοχές.

Κορρές
Φυσικά καλλυντικά στην Ασία

Το πρώτο προϊόν Κορρέ ήταν μια καραμέλα για τον λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένη από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο. Σήμερα η εταιρεία Κορρές παράγει περισσότερα από 200 διαφορετικά φυτικά καλλυντικά προϊόντα, σε 32 χώρες, ενώ ξένοι και έλληνες θεσμικοί επενδυτές, καθώς και μεγάλες εταιρείες καλλυντικών ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο μετοχικό κεφάλαιο της αναπτυσσόμενης εταιρείας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φερώνυμης εταιρείας κ. Γ. Κορρές (φωτογραφία) πέτυχε στήριξη της φίρμας Κορρέ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προώθηση μιας νέας μάρκας, της Κings and Queens, επενδύσεις σε καινοτομία και έρευνα, καθώς και μείωση του δανεισμού.

Η εταιρεία έχει παρουσία σε εξειδικευμένα καταστήματα στις μεγαλύτερες εμπορικές πόλεις της Ευρώπης, στη Νέα Υόρκη, ενώ στοχεύει κυρίως στις αγορές της Κορέας, της Ρωσίας, της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας. Τα καταστήματα ΙΖetan και Εstimation που διαθέτουν τα προϊόντα Κορρέ στην Ιαπωνία θεωρούνται τα ακριβότερα καταστήματα καλλυντικών του κόσμου. Το μακροπρόθεσμο σχέδιο του κ. Κορρέ αφορά επένδυση σε διαδικασία εκχύλισης ελληνικών βοτάνων στην Ελλάδα (π.χ. κρόκο Κοζάνης, θυμάρι, ελιά, δεντρολίβανο) προκειμένου η επεξεργασία των πρώτων υλών να γίνεται στη χώρα μας, διότι ως σήμερα η διαδικασία αυτή γίνεται μόνο στο εξωτερικό.

Η λειτουργία της νέας ιδιόκτητης βιομηχανικής της μονάδας στα Οινόφυτα Βοιωτίας, η οποία καταλαμβάνει συνολική επιφάνεια 7.000 τ.μ. κτιριακών εγκαταστάσεων με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό, αποτελεί ένα ακόμη ανταγωνιστικό όπλο.

Η κρίση πάντως επηρεάζει και αυτή την εταιρεία: Το πρώτο εξάμηνο του 2010οι πωλήσεις του ομίλου συρρικνώθηκαν στα 23 εκατ. ευρώ από 27 εκατ. ευρώ, με μείωση 14,9%, και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDΑ) ήταν 5,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 16,4%.

Ιndifex
Ανοιχτή πλατφόρμα λογισμικού για μεταφράσεις

Η εταιρεία Ιndifex, η οποία ιδρύθηκε από τον κ. Δ. Γλέζο τον Μάρτιο του 2009 με έδρα την Πάτρα, αναπτύσσει «εργαλεία» λογισμικού για ποιοτική μετάφραση περιεχομένου από χιλιάδες επαγγελματίες και εθελοντές μεταφραστές. Το Τransifex είναι το κύριο προϊόν της εταιρείας, το οποίο χρησιμοποιείται από εταιρείες σαν τις Ιntel και Red Ηat. Η Ιndifex επιδιώκει τη βελτίωση του τρόπου δημιουργίας και δημοσίευσης του περιεχομένου στο Διαδίκτυο μέσω τεχνολογιών ελεύθερου λογισμικού, επιτρέποντας στους αναγνώστες να διαβάζουν κείμενα στη μητρική τους γλώσσα, κάτι το οποίο παλαιότερα δεν ήταν δυνατόν.

Η εταιρεία μετά την ίδρυσή της αναπτύχθηκε σε μια ομάδα επτά ατόμων από διάφορες χώρες του κόσμου και δημιούργησε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς τεχνολογικές εταιρείες. Οι καινοτόμες τεχνολογίες που ανέπτυξε έχουν κερδίσει υποτροφίες από την Google. Για την ανάπτυξη των προϊόντων της έχει κερδίσει 5 επιχορηγήσεις συνολικού ύψους 20.000 ευρώ από την Google και την Ελληνική Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk