Ο όγκος λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 10,1% τον Μάρτιο μετά από αύξηση 1,7% τον Φεβρουάριο, ενώ ο τζίρος σημείωσε αύξηση 14,9% έναντι 4,5% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Δευτέρα η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης όγκου εργασιών (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), συμπεριλαμβανομένου των καυσίμων, αυξήθηκε κατά 10,1%, έναντι μείωσης 18,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2009 προς το 2008.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται στις αυξήσεις των δεικτών όγκου των καταστημάτων φαρμακευτικών- καλλυντικών κατά 18,5%, ένδυσης-υπόδησης κατά 18,5%, βιβλίων-χαρτικών-λοιπών ειδών κατά 15,5%, επίπλων-ηλεκτρικών ειδών-οικιακού εξοπλισμού κατά 8,6%, μεγάλων καταστημάτων τροφίμων 8,5%, των καταστημάτων τροφίμων-ποτών-καπνού κατά 8,5% και πολυκαταστημάτων κατά 0,4%.

Oσον αφορά το δείκτη κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο, συμπεριλαμβανομένου των καυσίμων, αυτός αυξήθηκε το Μάρτιο εφέτος κατά 14,9%, σε σύγκριση με το δείκτη του Μαρτίου 2009, έναντι μείωσης 17,9% που καταγράφηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2009 προς το 2008.

«Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν με ρυθμό σημαντικά υψηλότερο από τον αναμενόμενο, αναδεικνύνοντας την θετική επίδραση στη ζήτηση από την παρατεταμένη περίοδο προσφορών που ακολούθησε μια ικανοποιητική περίοδο εκπτώσεων καθώς και από το γεγονός ότι το Πάσχα ήταν νωρίτερα», σχολίασε στο Reuters ο οικονομολόγος της Εθνικής Τράπεζας κ. Ν. Μαγγίνας.

«Η διψήφια πτώση των λιανικών πωλήσεων που σημειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2009 φαίνεται να περιορίζει τα περιθώρια κάμψης των πωλήσεων τους επόμενους μήνες, καθώς η εγχώρια ζήτηση είχε ήδη βιώσει μια σημαντική διόρθωση το περασμένο έτος. Παρόλα αυτά, η επιδείνωση των πρόδρομων δεικτών προοιωνίζει απώλεια της τρέχουσας δυναμικής της κατανάλωσης στο δεύτερο τρίμηνο του έτους», συμπλήρωσε.