Η αισιοδοξία έμεινε- κυρίως- στις προβλέψεις. Η ελληνική κρίση χτύπησε τα Greek Sales με τρόπο σαφή και κατηγορηματικό. Ποια μεγαλύτερη απόδειξη από το γεγονός ότι στην πρώτη δημοπρασία του οίκου Sotheby΄s, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17 Μαΐου στην έδρα του οίκου στο Λονδίνο, το 43% των έργων έμεινε απούλητο; Αξιοσημείωτο ήταν επίσης ότι ακόμη και τα ακριβότερα έργα της δημοπρασίας δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν την υψηλότερη τιμή εκτίμησης και κινήθηκαν σε γενικές γραμμές κοντά στις χαμηλές τιμές. Μία ημέρα αργότερα, το εαρινό Greek Sale του οίκου Βonhams, επίσης στην έδρα του στο Λονδίνο, δεν σημείωσε πολύ μεγάλες διαφορέςπαρ΄ ότι το φθινόπωρο η δημοπρασία του τελευταίου είχε διεξαχθεί με μεγαλύτερη επιτυχία απ΄ ό,τι η δημοπρασία του οίκου Sotheby΄s. Από τα 143 έργα που δημοπρατήθηκαν, πουλήθηκε το 62%. Το κορυφαίο έργο της δημοπρασίας, το μουσειακό «Γυμνό» του Γιάννη Μόραλη (φωτογραφία), έδωσε και τη «γραμμή» της (τιμή πώλησης 252.700 ευρώ): όσοι συμμετείχαν έδειξαν σαφείς προτιμήσεις στους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα. Μπορεί ο Νικόλαος Λύτρας να σημείωσε νέο ρεκόρ (τιμή πώλησης 140.400 ευρώ), αλλά τα έργα του 19ου αιώνα βρέθηκαν στα αζήτητα σε σχέση με εκείνα της γενιάς του ΄60, της αφαιρετικής ζωγραφικής και της μοντέρνας γλυπτικής. Τη χαριστική βολή στην κλασική τέχνη έδωσε η κρίση.