Δημοπρατήσεις έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ για το 2010 και σύνολο 3,9 δισ. ευρώ ως το 2012 προήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας με στόχο την τόνωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας που έχει συρρικνωθεί σημαντικά.

Σύντομα ο κ. Ρέππας θα δώσει σε δημόσια διαβούλευση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις αναθέσεις δημοσίων έργων, το οποίο όπως τόνισε ο υπουργός θα βασίζεται σε τρία βασικά κριτήρια: τη χαμηλότερη τιμή, τη μείωση του χρόνου κατασκευής και την αύξηση της περιόδου εγγύησης για την ποιότητα και λειτουργικότητα του κάθε έργου.

Οπως αποκάλυψε όμως χθες η ηγεσία του υπουργείου υπάρχει πρόβλημα με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης για τους οδικούς άξονες της χώρας και θα ήταν επιζήμια για το ελληνικό Δημόσιο σε αυτή τη χρονική συγκυρία, εξαιτίας των υψηλών επιτοκίων που θα μπορούσαν να εγείρουν υπέρμετρες αξιώσεις από την πλευρά των τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα αυτά. Ετσι, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν υψηλές την τρέχουσα περίοδο.

Ο κ. Ρέππας και ο υφυπουργός κ. Ι. Μαγκριώτης τόνισαν ότι από τα μέσα Ιουλίου θα ξεκινήσει η καταβολή διοδίων και στην Εγνατία οδό. Αρχικά διόδια θα πληρώνουν οι οδηγοί στα Μάλγαρα (θα αυξηθούν) και στον Πολύμηλο. Η χρέωση θα είναι 2,8 ευρώ ανά σταθμό για τουλάχιστον ένα εξάμηνο και θα αναπροσαρμοστεί στη συνέχεια. Από το 2013 θα λειτουργούν ηλεκτρονικά διόδια σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού.

Σε ό,τι αφορά τα έργα του μετρό, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι στις αρχές Ιουνίου θα τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός στον Χολαργό και τον Σεπτέμβριο ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής. Οι υπό κατασκευή σταθμοί του μετρό σε Ηλιούπολη, Αλιμο, Ελληνικό, Ανθούπολη, Περιστέρι και Χαϊδάρι θα παραδίδονται σταδιακά ως τον Μάρτιο του 2011, καθώς υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις στα έργα λόγω της προμήθειας του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού από τη Siemens και την υπόθεση του σκανδάλου.

Οικολογική λύση
Χθες οι Οικολόγοι Πράσινοι χαρακτήρισαν «κόκκινη γραμμή» την επαπειλούμενη κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ως «μέτρου εξυγίανσης» για τον ΟΣΕ και ζητούν επείγουσα συνάντηση με τον κ. Ρέππα.

Παράλληλα, έδωσαν στη δημοσιότητα τη δική τους εναλλακτική πρόταση εξυγίανσης του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι σε καιρούς κρίσης το τρένο γίνεται ακόμη πιο απαραίτητο ως διέξοδος απέναντι στην ακριβή βενζίνη και στα υψηλά διόδια.