Να σχεδιάσει τη μελλοντική λειτουργία του Σιδηρόδρομου ώστε να καταστεί βιώσιμος ζητούν από την κυβέρνηση οι σύλλογοι πτυχιούχων του ΟΣΕ. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιου Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών του ΟΣΕ κ. Θ. Θεοδωρόπουλο , το Δημόσιο θα πρέπει ακόμη να αποπληρώσει τα χρέη του ΟΣΕ, τα οποία αποτελούν χρέη του κράτους.

– Ποια είναι η πρότασή σας για την εξυγίανση του ΟΣΕ;

«Καλούμε το Δημόσιο να αναλάβει στο ακέραιο το σύνολο των απορρεουσών από τον νόμο ευθυνών του, αποπληρώνοντας τα χρέη του ΟΣΕ που, όπως τεκμηριώθηκε, αποτελούν δικά του χρέη και τόσο με τη δική μας βοήθεια όσο και ειδικών επιστημόνων να σχεδιάσει την ακηδεμόνευτη μελλοντική λειτουργία του, ώστε με ριζική αναδιάρθρωσή του, με χρηστή διοίκηση, με σωστή διαχείριση και με διασφάλιση των εσόδων του από κάθε νόμιμη πηγή να καταστεί βιώσιμος, συντάσσοντας και υλοποιώντας ισοσκελισμένο προϋπολογισμό. Αν το Δημόσιο δεν επιθυμεί πλέον να ασκεί κοινωνική πολιτική διά μέσου των σιδηροδρομικών μεταφορών, αφού αυτό αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία για τα οικονομικά προβλήματα του ΟΣΕ, να το ανακοινώσει ευθέως στον ελληνικό λαό και να αφήσει απερίσπαστο τον οργανισμό στο έργο του, ώστε να ρυθμίσει τα του οίκου του, πάντα με αυστηρό έλεγχο για τη συνολική του λειτουργία».

– Και τι θα γίνει με το πλεονάζον προσωπικό;

«Θα πρέπει να σταματήσει ο μύθος ότι φταίει το προσωπικό και ότι ο αριθμός των εργαζομένων είναι μεγάλος, αφού τo ζήτημα αυτό λύνεται νομοτελειακά, δεδομένου ότι το μεγάλο μέρος του προσωπικού βρίσκεται σε συντάξιμη ηλικία, με ρυθμό αποχωρήσεων περί τα 600 άτομα ανά έτος. Εκφράζουμε τη διάθεσή μας για συνεργασία με τις διοικήσεις του ομίλου και την πολιτική ηγεσία, με σχέση ειλικρίνειας και καθαρών κανόνων, με την ανάληψη των ευθυνών από τον κάθε συντελεστή παραγωγής του σιδηροδρομικού έργου». – Ο ΟΣΕ τελικά βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Ανησυχείτε για το μέλλον του; «Οι νέες διοικήσεις επωμίζονται τιτάνιο έργο στις παρούσες συνθήκες και για τον πρόσθετο λόγο της καθυστερημένης τοποθέτησής τους για επτά μήνες με συνέπεια το μεγάλο κενό, που επιβάρυνε με πρόσθετα ελλείμματα τον Σιδηρόδρομο ενώ σταμάτησε κάθε αναπτυξιακή διαδικασία στα εκτελούμενα συγχρηματοδοτούμενα έργα, με μηδενική απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ. Είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε τον καλύτερο εαυτό μας για την εξυγίανση και την ανάπτυξη του Σιδηροδρόμου, ώστε απαλλαγμένος από δουλείες του παρελθόντος και εντός του πλαισίου ενός συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, να ανταποκριθεί πλήρως στον ρόλο που του αναλογεί. Ο Σιδηρόδρομος μπορεί και πρέπει να αποτελέσει καταλύτη στην ανάπτυξη της χώρας, στην εξυπηρέτηση των ελλήνων πολιτών, στην εθνική οικονομία και στην πράσινη ανάπτυξη».