Επανέρχεται ο ειδικός φόρος επί των διαφημίσεων που προβάλλονται στην τηλεόραση. Ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε ποσοστό 20% επί της αξίας της διαφήμισης. Η σχετική ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τα οικονομικά μέτρα για τη βιωσιμότητα της χώρας που ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη.

Τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και τον αποδίδουν με μηνιαίες δηλώσεις, τις οποίες υποβάλλουν ως την εικοστή ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα.

Η επανεμφάνιση αυτού του ειδικού φόρου έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι εκτιμούν ότι θα έχει άμεσες επιπτώσεις στη διαφημιστική αγορά, αφού ουσιαστικά αυξάνει το κόστος της διαφήμισης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών ιδιωτικών καναλιών « η εξέλιξη αυτή θα έχει άμεση επίπτωση στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν και ίσως ματαιωθούν ακόμη και εκπομπές οι οποίες αρχικά είχαν εγκριθεί». Ακόμη, όπως επισημαίνουν « ίσως κάποιοι σταθμοί αντιμετωπίσουν ακόμη και πρόβλημα επιβίωσης ».