Ως αισιόδοξο μήνυμα για τον ελληνικό τουρισμό χαρακτηρίζει ο γενικός διευθυντής της Google Ελλάδος κ. Στ. Λουκάκος την αύξηση των αναζητήσεων, κυρίως πολιτών άλλων ευρωπαϊκών κρατών, για τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, ξενοδοχεία, εισιτήρια και άλλες υπηρεσίες. Επιπροσθέτως, η εφαρμογή street view, όταν τελικά υλοποιηθεί, θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την τουριστική ανάδειξη της χώρας μας.
– Παρατηρείται άνοδος των αναζητήσεων για τουριστικές υπηρεσίες στην Ελλάδα;

«Οι αναζητήσεις στη μηχανή αναζήτησης Google που αφορούν τουριστικές υπηρεσίες στη χώρα μας έχουν αυξηθεί κατά 160% στο πρώτο τρίμηνο του 2010. Οι αναζητήσεις αυτές προέρχονται από ευρωπαϊκές χώρες που αρχίζουν να ξεπερνούν την οικονομική κρίση, όπως Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, σκανδιναβικές χώρες και Αμερική. Αυτό που απαιτείται είναι πλέον οι επιχειρήσεις να ξεκινήσουν τη στοχευμένη τους προώθηση για να προσελκύσουν τουρισμό, καθώς ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές χώρες, όπως φαίνεται στη μηχανή αναζήτησης, είναι πολύ έντονος. Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία είναι ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να ανακάμψει μέσα στο 2010, αρκεί οι επιχειρήσεις να “πουλήσουν” σωστά και στοχευμένα τις υπηρεσίες τους».

– Πιστεύετε ότι η λειτουργία της εφαρμογής street view θα ξεκινήσει σύντομα; «Ηδη βρισκόμαστε σε συνομιλίες με τους αρμόδιους φορείς προς την επίτευξη μιας συμφωνίας και σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που θα λάβουμε το “πράσινο φως” η εφαρμογή είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Η περιοχή της Αθήνας είναι ήδη χαρτογραφημένη σε τρεις διαστάσεις, ενώ σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθεί και το ίδιο για τα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα. Οπου έχει λειτουργήσει to street view έχει τύχει μεγάλης ανταπόκρισης από χρήστες και κοινό, καθώς εκτός από μιαν απλή χαρτογράφηση προσφέρει μια ξενάγηση σε τρεις διαστάσεις, αφού ο χρήστης βλέπει ό,τι βλέπει κάποιος που περπατά στον δρόμο. Εκτός από τους τουριστικούς προορισμούς ο χρήστης του street view μπορεί να δει σε τρεις διαστάσεις, όπως θα το έβλεπε δηλαδή και στην πραγματικότητα, το μέρος όπου θα μείνει, το ξενοδοχείο, τις παραλίες κτλ. Ακόμη, η εφαρμογή αυτή είναι και ένα μέσον δωρεάν προώθησης και διαφήμισης των τοπικών επιχειρήσεων». – Εχει επηρεάσει η οικονομική κρίση την Google και τις υπηρεσίες της;

«Σε επίπεδο αναζήτησης, στην ελληνική αγορά η Google διατηρεί το μεγάλο μερίδιο που ήδη κατείχε. Επιπροσθέτως, λόγω των συνεπειών της κρίσης παρατηρείται μια στροφή των χρηστών προς εξειδικευμένες αναζητήσεις, κυρίως για τραπεζικά θέματα, καταθέσεις, φορολογικά, ακίνητα κτλ. Ακόμη, έχουν αυξηθεί και οι αναζητήσεις για ευκαιρίες, προσφορές και φθηνά είδη. Παράλληλα, έχουν αυξηθεί και οι αναζητήσεις που αφορούν το ΑΣΕΠ, τους μισθούς, τον ΟΑΕΔ κτλ.».