Το σπανάκι είναι το όπλο που του δίνει μεταφυσική δύναμη και μια γυναίκα σε σχήμα σκουπόξυλου ονόματι… Ελιά (Ολιβ Οϊλ) η αχίλλειος πτέρνα του. Είναι τσαντίλας και σκυθρωπός. Εχει δυο άγκυρες για τατουάζ στα υπερφυσικά μπράτσα του και μασουλά με μίσος την πίπα του. Η ένρινη φωνή του μπορεί να γίνει εκνευριστική όσο η μύγα που δεν σε αφήνει να φας το καλοκαίρι. Εχει όμως μπέσα και κότσια, εί ναι ρομαντικός και με ψυχή μικρού παιδιού. Θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να προστατέψει τον έρωτά του από τον θηριώδη Μπλούτο, τον άσπονδο εχθρό του. Ασε που όταν τραγουδάει σου κλέβει την καρδιά. « Ι΄ m Ρopeye the sailor man/ Ι live in a frying pen/ Ι turn up the gas/ it burns up my ass/ Ι΄ m Ρopeye the sailor man! », δηλαδή « Είμαι ο ναύτης Ποπάι/ ζω σε ένα τηγάνι/ ανάβω το γκάζι/ μου καίει τον πισινό/ είμαι ο Ποπάι ο ναύτης ».
Ογδόντα ένα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του στο καθημερινό περιοδικό ψυχαγωγίας «Τhimble Τheatre», το διασημότερο ναυτάκι στην ιστορία των καρτούν, ο Ποπάι, δημιούργημα του κομίστα Ελζι Κρίσλερ Σίγκαρ, επανέρχεται στην επικαιρότητα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Sony Ρictures οι περιπέτειές του θα γυριστούν σε τρισδιάστατης μορφής κινούμενα σχέδια, εγκέφαλος των οποίων θα είναι ο παραγωγός Αβι Αράντ, υπεύθυνος για τη δημιουργία των τριών ταινιών «Spider-man».
Τα δικαιώματα του Ποπάι βρίσκονται στην κατοχή του Συνδικάτου Κing Features που ανήκει στη Ηearst Εntertainment. Η τελευταία πρότεινε στον Αραντ την επιστροφή ενός ήρωα που, αν και δεν έχασε ποτέ τη δημοτικότητά του, περιέργως έχει εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια από κάθε μορφή θεάματος.
Για τη συγγραφή του σεναρίου της νέας ταινίας η Sony βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον Μικ Τζόουνς, ο οποίος δήλωσε στο περιοδικό «Variety» ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι η γνωριμία του Ποπάι με ένα κοινό που δεν τον έχει υπόψη του αλλά και η εκ νέου γνωριμία του με το κοινό που μεγάλωσε μαζί του.
Οι περιπέτειες του Ποπάι άρχισαν να μεταφέρονται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη το 1933 στο καρτούν των στούντιο Φλάισερ «Ρopeye the sailor man», όπου εμφανίζεται και η Μπέτι Μπουπ. Το φιλμ σημείωσε τεράστια επιτυχία και υπήρξε η αφετηρία μιας σειράς μικρού μήκους ταινιών κινουμένων σχεδίων που, όπως αποδείχθηκε, είχε πάρα πολύ δρόμο μπροστά της. Για την ακρίβεια, ο Ποπάι είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια καρτούν σε ό,τι αφορά τις μικρού μήκους ομιλούσες ταινίες κινουμένων σχεδίων. Η τελευταία κινηματογραφική μικρού μήκους γυρίστηκε το 1957, τρία χρόνια προτού ο ναύτης γίνει σταρ και της τηλεόρασης. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου οι περιπέτειές του είχαν πατριωτικό χαρακτήρα για την εμψύχωση του αμερικανικού κοινού. Από τότε η φιγούρα του έχει γίνει σήμα κατατεθέν σε κούκλες, παιχνίδια, παζλ, βιβλία, ακόμη και σε διαφημίσεις πράσινων προϊόντων.
Η αποτυχία του Ρόμπιν Γουίλιαμς
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ο αμερικανός σκηνοθέτης Ρόμπερτ Αλτμαν σκηνοθέτησε τη μοναδική ως σήμερα «ζωντανή» εκδοχή του Ποπάι. Στο κινηματογραφικό ντεμπούτο του, ο Ρόμπιν Γουίλιαμς ανέλαβε τον ρόλο του ναύτη (ο Ντάστιν Χόφμαν αρνήθηκε να τον υποδυθεί) δίπλα στη Σέλεϊ Ντιβάλ ως Ολιβ Οϊλ και τον Πολ Σμιθ ως Μπλούτο. Η υποδοχή της ταινίας υπήρξε αποκαρδιωτική και παρ΄ ότι τα έσοδα ξεπέρασαν το κόστος παραγωγής της, ο «Ποπάι» θεωρήθηκε καλλιτεχνική αποτυχία.