Oι ξενοδόχοι ρίχνουν τις τιμές της καλοκαιρινής περιόδου ως 15% απορροφώντας και την αύξηση του ΦΠΑ σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες προκειμένου να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση και να κρατήσουν στα περυσινά επίπεδα τις αφίξεις ξένων τουριστών στη χώρα μας.
Τη στρατηγική αντιμετώπισης της κρίσης παρουσίασε χθες ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Γ. Τσακίρης. Σημείωσε ότι την εφετινή σεζόν θα διατηρηθούν τα επίπεδα αφίξεων του 2009, ενώ «θα θυσιαστούν έσοδα» λόγω των μειωμένων τιμών. Μετά την απόφαση του Επιμελητηρίου να μειώσει τις κατώτατες τιμές των ξενοδοχείων για το 2010, πολλά ξενοδοχεία έχουν προχωρήσει και σε εκπτώσεις της τάξεως του 15%.
Πλήγμα η αύξηση του ΦΠΑ
Παραθέτοντας τις θέσεις του ΞΕΕ σε προβλήματα του κλάδου όπως η αύξηση του ΦΠΑ, ο κ. Τσακίρης πρότεινε την απορρόφηση της αύξησης του 1% (από 9% σε 10%) σε πρώτη φάση και τη μείωση του συντελεστή κατά τουλάχιστον τρεις μονάδες σε μεταγενέστερο στάδιο ώστε να είναι ανταγωνιστικός προς τις άλλες χώρες της ευρωζώνης (Γαλλία 5,5%, Ισπανία – Γερμανία 7%, Ολλανδία 6% κ.λπ.). Σε σχέση με τη ρευστότητα, πρόβλημα το οποίο έχει οδηγήσει πάνω από 700 ξενοδόχους στην απόφαση να θέσουν προς πώληση τις επιχειρήσεις τους, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, προτείνεται εκπόνηση και εφαρμογή προγράμματος εγγυημένου δανεισμού των επιχειρήσεων στα πρότυπα του ΤΕΜΠΜΕ, καθώς και παράταση της αναστολής για ένα ακόμη έτος της καταβολής εισφοράς του Ν. 128/75 για το σύνολο των δανείων.
Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου παρουσιάζοντας τους στόχους της νέας διοίκησης τόνισε ότι προτεραιότητα αποτελεί το «άνοιγμα» του κλάδου στην ελληνική κοινωνία, για να αναδείξει πόσο σημαντική δραστηριότητα είναι ο τουρισμός για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Παραθέτοντας επίσης στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Ταξιδίων και Τουρισμού (WΤΤC) σημείωσε ότι στη χώρα ο τομέας απασχολεί άμεσα 400.000 ανθρώπους και 900.000 έμμεσα.
Οι στόχοι
Το επιμελητήριο θα δώσει έμφαση στην επέκταση της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, στην τυποποίηση και στο branding των ξενοδοχειακών υπηρεσιών (με διερεύνηση της δυνατότητας ανάληψης από το ΞΕΕ του έργου της πιστοποίησης των ξενοδοχείων σε κατηγορίες αστέρων) και την ανάδειξη της μέριμνας για το περιβάλλον.
Παράλληλα θα γίνουν πέντε στρατηγικές παρεμβάσεις για τη ρύθμιση των εσωτερικών ζητημάτων λειτουργίας του ΞΕΕ, όπως ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας του και η λειτουργική αποκέντρωση (με τοπικά επιμελητήρια), η οργάνωση ηλεκτρονικού μητρώου μελών, η λειτουργία νέου διαδραστικού site, η υλοποίηση του «open echamber» και η οργάνωση εσωτερικών διαδικασιών και ψηφιοποίηση αρχείων.