«Γαλάζια» πυρά κατά των (πρώην) υπουργών Μεταφορών της ΝΔ εξαπέλυσε χθες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, η οποία διερευνά το σκάνδαλο της Siemens, ο άλλοτε ισχυρός συνδικαλιστικός παράγων της παράταξης και πρώην διευθύνων σύμβουλος και αιρετό μέλος του ΔΣ του ΟΣΕ κ. Δ. Καραπάνος για την υπόθεση της σύμβασης του Οργανισμού με τη γερμανική εταιρεία σχετικά με την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου. Πρόκειται για το ολυμπιακό έργο που κατακυρώθηκε μετά το 2004 (στις 26.4.2005) επί υπουργίας του κ. Μ. Λιάπη, κατά του οποίου ο κ. Καραπάνος είχε στραφεί στο παρελθόν, ζητώντας την παραίτησή του.

Σε επιστολή του, η οποία είχε μοιραστεί στις θυρίδες των βουλευτών και είχε τον τίτλο «Αποτύχατε τραγικά, κ. Λιάπη. Παραιτηθείτε!», καταμαρτυρούσε στον τέως υπουργό ότι επί των ημερών του χάθηκε για τον ΟΣΕ «η τελευταία χρυσή ευκαιρία για την πραγματική εξυγίανσή του». Μάλιστα έκανε λόγο για «επενδυτική τραγωδία» και για «πολιτική “λευκής σημαίας”», ενώ είχε καταγγείλει «μηχανισμούς παραδιοίκησης, κοινώς “παράγκες”» εντός του ΟΣΕ. Καταθέτοντας χθες στην επιτροπή ο κ. Καραπάνος δεν έκρυψε ότι οι καταγγελίες του αυτές «ήταν η απαρχή των δεινών μου, διότι διεγράφην από την κομματική οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας», αν και «δεν ήταν η πρόθεσή μου να ζητήσω την παραίτησή του,αλλά να ταρακουνήσω το σύστημα» όπως είπε.

Μάλιστα κατέθεσε ότι ο ίδιος ήταν ένα από τα πλέον «δυνατά στελέχη» της ΝΔ και «ένας από τους εκλέκτορες για την εκλογή του προηγούμενου πρωθυπουργού του κ. Κ. Καραμανλή. Ημουν και είμαι προσωπικός του φίλος και υπέγραψα την υποψηφιότητά του». Για τις αναφορές του επί όσων διαδραματίζονταν στον ΟΣΕ ήταν ενήμερο και το Μέγαρο Μαξίμου, ενώ είχε συναντηθεί και προσωπικά με τον κ. Καραμανλή, με τον οποίο, ωστόσο, όπως ισχυρίστηκε χθες δεν συζήτησε για το θέμα.

Ο μάρτυρας υποστήριξε ότι γνώριζε πως από το 2004 η Siemens δωροδοκούσε, πράγμα που φέρεται να είχε καταγγείλει στο κόμμα του, ενώ χαρακτήρισε το κοινό ταξίδι του κ. Λιάπη με τον κ. Χριστοφοράκο στο Μόναχο τον Απρίλιο του 2005 «μη τυχαίο».

Ο κ. Καραπάνος αιχμές διατύπωσε και για τον διάδοχο του κ. Λιάπη κ. Ευρ. Στυλιανίδη, με τον οποίο, όπως ανέφερε, «γράφαμε μαζί τις ερωτήσεις για τον ΟΣΕ στη Βουλή όταν ήμασταν αντιπολίτευση» , ότι αν και ήταν ενήμερος δεν φρέναρε την κατάσταση στον Οργανισμό, την οποία μάλιστα περιέγραψε ως «σκάνδαλο,που είναι 47 φορές όσο το σκάνδαλο Κοσκωτά» .

Εξάλλου και για τον μετέπειτα τέως υπουργό Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη υπαινίχθηκε ότι παρά τις αναφορές που του είχε στείλει δεν κατάφερε να κάνει κάτι, ενώ επικριτικός εμφανίστηκε και όσον αφορά τους χειρισμούς των διαδοχικών εισαγγελέων του Αρείου Πάγου κκ. Δ. Λινό και Γ. Σανιδά, στους οποίους είχε αποστείλει σχετικές αναφορές.

Ενδεικτικά, στις 15.5.2006 σε επείγον έγγραφό του προς τον κ. Λινό, ζητούσε τον ορισμό ειδικού εφέτη ανακριτή για τη διαλεύκανση των εκκρεμών στη Δικαιοσύνη υποθέσεων του ΟΣΕ, προειδοποιώντας ότι επέρχεται η παραγραφή ποινικών ευθυνών εμπλεκομένων προσώπων μετά τη λήξη της θητείας τής τότε Βουλής.

Σε άλλο έγγραφό του (20.6.2007) προς τον κ. Σανιδά τού ζητούσε να καταθέσει στη γερμανική Δικαιοσύνη, η οποία ήδη διερευνούσε την υπόθεση της Siemens, ενώ προειδοποιούσε ότι «η δικαστική βραδύτητα αποθρασύνει τους εμπλεκομένους και οδηγεί σε κατ΄ εξακολούθηση διάπραξη νέων παρανομιών και κατασπατάληση πόρων, δυστυχώς με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών».

Εκ των πλέον πρόσφατων είναι το έγγραφό του προς τον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ του ΟΣΕ (19.6.2009) από τους οποίους ζητούσε να λάβουν απόφαση παράστασης του ΟΣΕ ως πολιτικής αγωγής στην εκκρεμούσα δικογραφία για τον προαστιακό σιδηρόδρομο «διότι έχει ήδη χαθεί τεράστιος δικονομικός χρόνος και υπάρχει περίπτωση να απολεσθούν δικαιώματα του Δημοσίου» όπως ανέφερε, χωρίς όμως να εισακουσθεί.

Κατά τα λοιπά ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής κ. Σ. Βαλυράκης , με έγγραφό του προς τον κ. Γ.Παπακωνσταντίνου, ζητεί τη συνδρομή του μέσω του πρώην ΣΔΟΕ «ώστε να προσδιοριστεί το ύψος των ζημιών που υπέστη ο ΟΣΕ από τις παράνομες και αξιόποινες ενέργειες στελεχών της Siemens».