Συνεχίζονται οι δηλώσεις μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις οποίες δεν σκοπεύουν να μετακυλίσουν στην κατανάλωση τις ανατιμήσεις που προκύπτουν από τις αυξήσεις των συντελεστών του ΦΠΑ. Χθες η εμπορική επιχείρηση ειδών ένδυσης Η&Μ ανακοίνωσε ότι «διατηρεί αμετάβλητες τις τιμές των προϊόντων της, απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ».

Επίσης η εταιρεία Chicco (διακινεί παιδικά προϊόντα ως 8 ετών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, μπιμπερόν, πιπίλες, καροτσάκια, καθίσματα φαγη τού και αυτοκινήτου, καλλυντικά, παιχνίδια) αποφάσισε «να μη μεταβάλει τις τιμές των προϊόντων της, απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ». Το δίκτυο των καταστημάτων βρίσκεται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κύπρο. Επίσης η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ συμπίπτει χρονικά με την εξέλιξη προγράμματος προσφορών της Ρraktiker. Πρόκειται για σημαντικές μειώσεις τιμών σε 900 προϊόντα, που αφορούν την ανακαίνιση του σπιτιού, στο διάστημα 12- 20 Μαρτίου (κλιματιστικά, ψυγεία, σετ κήπου, έπιπλα μπάνιου κτλ.).

Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι σε παρόμοιες αποφάσεις προχώρησαν τα πολυκαταστήματα notoshome και notosgalleries, η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Ηabitat, η αεροπορική εταιρεία Αegean Αirlines, καθώς και η αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών Ηλεκτρονική Αθηνών ΑΕ, η οποία μείωσε τις τιμές των προϊόντων της κατά 2%, οι αλυσίδες discount καταστημάτων Lidl και Αldi, ενώ αρκετές μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ προχωρούν σε «αντισταθμιστικές» κινήσεις προκειμένου να εξισορροπήσουν τις ανατιμήσεις που θα προκύψουν.