Η μείωση της κατανάλωσης και η πτώση των πωλήσεων των επιχειρήσεων αναγκάζουν αρκετές από αυτές να προχωρήσουν σε απορρόφηση των αυξήσεων των συντελεστών του ΦΠΑ. Εκτός από τις αλυσίδες discount καταστημάτων (Lidl και και Αldi) αλλά και τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ να αντισταθμίσουν τις ανατιμήσεις που προκύπτουν από την αύξηση των συντελεστών με άλλου είδους προσφορές και μειώσεις τιμών, χθες αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις εκτός του κλάδου των τροφίμων ανακοίνωσαν την απορρόφηση των ανατιμήσεων.
Ειδικότερα τα πολυκαταστήματα Νotoshome και Νotosgalleries ανακοίνωσαν ότι απορροφούν την αύξηση του ΦΠΑ και διατηρούν τις τιμές σταθερές στα είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ στα πολυκαταστήματα Νotoshome αμετάβλητες παραμένουν οι τιμές σε όλα τα είδη σπιτιού (έπιπλα, λευκά είδη, σερβίτσια, κουζινικά, ηλεκτρικές συσκευές κτλ.) με ελάχιστες εξαιρέσεις. Επίσης η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Ηabitat ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να μετακυλίσει την αύξηση του ΦΠΑ στους καταναλωτές και διατηρεί στα ίδια επίπεδα τις τιμές λιανικής στα προϊόντα της, παρά το γεγονός, όπως επισημαίνει, ότι πρόσφατα μείωσε τιμές σε 60 σημαντικά είδη κατά 20% κατά μέσον όρο. Ακολούθως η αεροπορική εταιρεία Αegean Αirlines σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι το πρόσθετο κόστος της αύξησης του ΦΠΑ από 9% σε 10% θα το απορροφήσει η Αegean Αirlines χωρίς να προχωρήσει σε αυξήσεις εισιτηρίων εσωτερικού. Υπενθυμίζεται ότι τα εισιτήρια εξωτερικού δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ. Επίσης η αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών Ηλεκτρονική Αθηνών ΑΕ μειώνει τις τιμές των προϊόντων της κατά 2%. Η μείωση ισχύει από χθες 15 Μαρτίου 2010. Με τον τρόπο αυτόν, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η αλυσίδα επιτυγχάνει να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ και παράλληλα να οδηγήσει σε τιμές ακόμη χαμηλότερες.
Ωστόσο ανατιμήσεις στην αγορά θα υπάρξουν και εκτιμάται ότι η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ από 9% σε 10% και από 19% σε 21%, καθώς και η νέα αύξηση του ειδικού φόρου καυσίμων, θα επιβαρύνουν κατά περίπου δύο ποσοστιαίες μονάδες τον πληθωρισμό.