Να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από το εάν πρόκειται να ληφθούν επιπλέον μέτρα για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, να δοθεί αναπτυξιακή διάσταση στη χάραξη της οικονομικής πολιτικής και να «χτυπηθεί» η παραοικονομία, ζητά το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ)

«Οι θυσίες δεν θα πιάσουν τόπο αν δεν συνοδευτούν από ένα αναπτυξιακό πακέτο», επισήμανε ο πρόεδρος του ΕΕΘ κ. Μιχάλης Ζορπίδης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προσθέτοντας ότι οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες βρίσκονται στα όριά τους.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως το ΕΕΘ είναι κάθετα αντίθετο στο ενδεχόμενο περικοπής του 14ου μισθού και στον ιδιωτικό τομέα.

«Οι καταναλωτές είναι δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι, τα μέτρα που περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων οδηγούν τη αγορά σε έναν αργό θάνατο», είπε ο κ. Ζορπίδης.

«Αν κάποιοι κατέστρεψαν τη χώρα, αν υπάρχουν υπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση να πάνε στη φυλακή. Εμείς σίγουρα δεν είμαστε υπεύθυνοι», τόνισε.

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ εκτίμησε ότι το μεγάλο πρόβλημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η χώρα το επόμενο διάστημα θα είναι η μεγάλη αύξηση της ανεργίας, σε ποσοστό πάνω του 15% και ζήτησε από την Πολιτεία «πρόγραμμα όχι για την πρόσληψη ανέργων, αλλά για τη διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας».

Επίσης, αναφέρθηκε στις πρόσφατες ανακοινώσεις της υπουργού Οικονομίας για το νέα προγράμματα ενίσχυσης των επιχειρήσεων μέσω του ΤΕΜΠΜΕ, σημειώνοντας πως κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι θα ήταν καλό να αυξηθούν τα κονδύλια των 2 δισ. ευρώ, καθώς «οι συνθήκες στην αγορά είναι πιεστικές και αυτά θα εξαντληθούν γρήγορα».

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ κατήγγειλε, εξάλλου, «αιφνίδια» αύξηση των εισφορών προς τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών, σημειώνοντας ότι «το Επιμελητήριο δέχεται καταιγισμό τηλεφωνημάτων από εξοργισμένους επαγγελματίες που βλέπουν στα ειδοποιητήριά τους ποσά αυξημένα ως και 15%».

Ο κ. Ζορπίδης αναφέρθηκε και στα επιπλέον προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες, οι οποίοι διατηρούν καταστήματα γύρω από εργοτάξια του μετρό. «Η καθυστέρηση στο έργο έχει προκαλέσει μία άνευ προηγουμένου αναστάτωση στην αγορά», είπε, προβλέποντας ότι με το ρυθμό που λαμβάνονται οι αποφάσεις και προχωρούν οι εργασίες «το μετρό δεν θα τελειώσει ούτε το 2030».