ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Διαστημόπλοια εκρήγνυνται στις εσχατιές του Σύμπαντος. Γαλαξιακές αυτοκρατορίες πολεμούν μέχρις εσχάτων. Αιμοσταγή προϊστορικά τέρατα τραντάζουν τη Γη καθώς κυνηγούν αδύναμους ανθρώπους, παγιδευμένους στο παρελθόν από χρονομηχανές. Κύματα-βουνά σαρώνουν μητροπόλεις καθώς η κλιματική αλλαγή γίνεται εφιάλτης. Κι όλα αυτά, με το… ποντίκι σου, στον οικιακό σου υπολογιστή.
Η δημιουργία ερασιτεχνικών ταινιών μικρού μήκους με εντυπωσιακά ειδικά εφέ αποτελούσε ως πριν από λίγα χρόνια άπιαστο όνειρο για τους επίδοξους σκηνοθέτες. Χρειάζονταν στρατιές ειδικών για τη χρήση των περίπλοκων σχετικών γραφιστικών προγραμμάτων και τεράστια χρηματικά ποσά που μόνο τα μεγάλα χολιγουντιανά στούντιο μπορούσαν να διαθέσουν. Τώρα όμως το να σκηνοθετήσεις ένα δικό σου μικρό «Αvatar» δεν είναι άπιαστο όνειρο. Οι κάμερες έχουν πλέον προσιτές τιμές, ενώ τα ειδικά προγράμματα είναι φθηνά και φιλικά στον χρήστη, με αποτέλεσμα ένα πλήθος ατόμων με καλλιτεχνικές ανησυχίες να μπορεί να εκφράσει τα δημιουργικά του ένστικτα. Και μάλιστα ενίοτε συναντώντας το μεγάλο κοινό, σε δημοφιλείς ιστοτόπους όπως το youtube.com. Ο Αμερικανός φοιτητής Μπιλ Πάρκερ είναι μόλις 20 ετών. Τον περασμένο Δεκέμβριο σκάρωσε και ανήρτησε στο Διαδίκτυο μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Star Wars vs Star Τrek» («Πόλεμος των άστρων εναντίον Σταρ Τρεκ»). Εκτοτε την έχουν δει περίπου 460.000 άτομα. Σε αυτήν, τρεις φίλοι περπατούν σε μια αμερικανική κωμόπολη όταν αρχίζουν να συμβαίνουν δεκάδες ρεαλιστικές εκρήξεις, ενώ εμφανίζεται και το τρισδιάστατο διαστημόπλοιο του «Σταρ Τρεκ», «Εντερπράιζ». « Οταν τελείωσα το βίντεο, είχα εντυπωσιαστεί με το πόσο καλό έδειχνε » λέει ο κ. Πάρκερ.
Πέρυσι ένας νεαρός από την Ουρουγουάη δημιούργησε μια ταινία με τίτλο «Επίθεση πανικού», όπου τεράστια ρομπότ έκαναν επίθεση στο Μοντεβιδέο, κτίρια καταστρέφονταν, εκρήξεις ξεσπούσαν και μερικά μαχητικά τζετ αναλάμβαναν να σώσουν την κατάσταση. Η ταινία του Φέντε Αλβάρες κόστισε μόλις 220 ευρώ, ήταν όμως τόσο καλή που τράβηξε την προσοχή του σκηνοθέτη της χολιγουντιανής παραγωγής «Σπάιντερμαν» Σαμ Ράιμι, ο οποίος του εξασφάλισε μια δημιουργική θέση στο επιτελείο του.
« Είναι εκπληκτικό και αναζωογονητικό να μπορεί κανείς να δημιουργεί ταινίες με ειδικά εφέχωρίς να χρειάζεται ένα μεγάλο στούντιο. Αυτό θα δώσει σε πολλούς την ευκαιρία να πειραματιστούν με τη δημιουργία ταινιών » λέει ο Αλεξ Μπίλινγκτον, ιδιοκτήτης του ιστολογίου Firstshowing.net, όπου δημοσιεύονται πολλές παρόμοιες σκηνοθετικές προσπάθειες. Βέβαια η απόσταση ανάμεσα στην ερασιτεχνική δημιουργία και στην επαγγελματική απασχόληση παραμένει τεράστια. Το Χόλιγουντ δεν προσλαμβάνει εύκολα μη επαγγελματίες και τα ειδικά εφέ είναι μια δύσκολη και διαρκώς εξελισσόμενη καλλιτεχνική εργασία η οποία μάλιστα έχει ήδη μεγάλη παράδοση στην Εβδομη Τέχνη.
5 ΜΑΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ «ΣΠΙΤΙΚΑ» ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΕ
3D Studio Είναι το πλέον διαδεδομένο πρόγραμμα δημιουργίας φωτορεαλισμού, animation και ειδικών εφέ.
Lightwave Ιδιαίτερα δημοφιλές λογισμικό δημιουργίας τρισδιάστατων ρεαλιστικών γραφικών και ταινιών εικονικής πραγματικότητας.
Αfter Εffects Το λογισμικό που χρησιμοποίησε ο ερασιτέχνηςΜπιλ Πάρκερ. Αποτυπώνει ρεαλιστικά την κίνηση ηρώων και αντικειμένων
Ηoudini Διαδεδομένο λογισμικό τρισδιάστατου animation.
Οccula Λογισμικό που δημιουργήθηκε για την ταινία «Αvatar» που σκηνοθέτησε οΤζέιμς Κάμερον.