Το χρώμα χάνεται, τα κονιάματα καταστρέφονται ενώ εξαπλώνονται οι επικαθίσεις από οργανικές ύλες και άλατα. Ολα αυτά τα δυσάρεστα συμβαίνουν στο εσωτερικό των τάφων του Φιλίππου Β΄, της Περσεφόνης και του Πρίγκιπα στη Μεγάλη Τούμπα της Βεργίνας, καθώς ουδέποτε υπήρξε συντήρηση από το 1977 που διενήργησε την ανασκαφή ο Μανόλης Ανδρόνικος. Φυσικά, οι προσόψεις των τάφων συντηρήθηκαν αλλά το πρόβλημα στο εσωτερικό τους δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ, με αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύουν πολλαπλώς. Ως εκ τούτου συντήρηση εδώ και τώρα εισηγήθηκε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για τους τρεις τάφους αλλά και για έναν ακόμη, τον λεγόμενο τάφο του Ρωμαίου (αποκαλύφθηκε το 1938 από τον αρχαιολόγο Κ. Α. Ρωμαίο) επίσης στη Βεργίνα.

Κυνήγι λιονταριών, άρκτων, αντιλοπών και κάπρων φέρει η ζωγραφική διακόσμηση της πρόσοψης του διθάλαμου τάφου του Φιλίππου. Στα τοιχώματα του προθαλάμου υπάρχει υπόλευκο και κόκκινο επίχρισμα ενώ μια υπόλευκη ταινία με ρόδακες βρίσκεται στο άνω τμήμα τους. Στον ίδιο τον θάλαμο υπάρχουν μόνο λευκά επιχρίσματα, και αυτά πρόχειρα τοποθετημένα εξαιτίας του αιφνίδιου θανάτου του Φιλίππου, όπως πιστεύουν οι αρχαιολόγοι. Ομοίως δύο θαλάμους έχει και ο τάφος του Πρίγκιπα, πολύ λιτός σε σχέση με τον προηγούμενο. Επιπλέον η ζωγραφική παράσταση που υπήρχε στη ζωφόρο της πρόσοψης έχει αποσυντεθεί αφού προφανώς είχε φιλοτεχνηθεί επάνω σε ξύλο ή δέρμα. Σώζεται όμως, όπως είναι γνωστό, η εξαιρετική ζωγραφική διακόσμηση του κιβωτιόσχημου τάφου της Περσεφόνης, που απεικονίζει την αρπαγή της από τον Πλούτωνα, τρεις γυναικείες μορφές- Μοίρες κατά τον Ανδρόνικο- ακόμη και τη μορφή της Δήμητρας.

Βασικές αιτίες για τις φθορές στο εσωτερικό των τάφων υπήρξαν η παραμονή τους επί αιώνες σε ακατάλληλες συνθήκες καθώς και το βάρος των επιχώσεων μέσα σε αυτούς, ενώ στην περίπτωση του τάφου της Περσεφόνης αρνητικά συνετέλεσε και η δράση τυμβωρύχων.