«Φαντάζεσαι να πέσει από εκεί πάνω και να γκρεμοτσακιστεί;» ήταν το καυστικό σχόλιο που ακούστηκε σε πολλές συντροφιές τη βραδιά του δεύτερου ημιτελικού της Γιουροβίζιον, όταν αισίως μας αποκαλύφθηκε η πλήρης σύλληψη του Φωκά Ευαγγελινού, με έναν λευκοντυμένο Σάκη Ρουβά να υπερυψώνεται με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Η βοήθεια τόσο του κοινού όσο και των επιτροπών όμως δεν ήταν με το μέρος του στον τελικό και έτσι αντί για την πολυπόθητη πρωτιά καταποντίστηκε- για τα ελληνικά τηλεδεδομένα- στην έβδομη θέση. Ως διά μαγείας όμως βγήκε αλώβητος από όλο αυτό. Αποβαραθρώθηκε αλλά δεν γκρεμοτσακίστηκε. Με άλλα λόγια, δεν είχε την αντιμετώπιση που είχε η άλλη «εθνική μας σταρ» Αννα Βίσση όταν το 2006 είχε τραγουδήσει επί ελληνικού εδάφους το γλυκανάλατο «Εverything» τερματίζοντας ένατη και καταποντισμένη. Γιατί λοιπόν το αλεξίπτωτο του Σάκη άνοιξε εγκαίρως ενώ της Αννας όχι;

Στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 η ελληνική κοινωνία περνούσε με ασφάλεια από το ξεπερασμένο «Κορίτσια, ο Μπάρκουλης!» στο αξεπέραστο ως τις μέρες μας «Σάκηηηηηη!». Ενας νέος, ωραίος Κερκυραίος με μακριά σγουρά μαλλιά και καλογυμνασμένο σώμα χόρευε ξέφρενα στους ρυθμούς του πρώτου του χιτ «1992». «Μαζί και αυτό τον χρόνο, μαζί εμείς οι δύο» έλεγε το ρεφρέν. Είχε προηγηθεί η συμμετοχή του στο φεστιβάλ τραγουδιού της Θεσσαλονίκης το 1991, όπου ξεχώρισε ως καλύτερο τραγούδι το «Πάρ΄ τα». Η τότε βασίλισσα της πρωινής ζώνης Ρούλα Κορομηλά δεν άργησε να τον ανακαλύψει, αφιερώνοντας το μεγαλύτερο τμήμα του «Πρωινού καφέ» στον νεαρό τραγουδιστή που διονυσιαζόταν στους ρυθμούς του κάθε κομματιού που τραγουδούσε με play-back. Ενα ποπ είδωλο είχε γεννηθεί.

Τα χρόνια περνούσαν και ο νέος που ήταν ωραίος αναγκάστηκε να καταταγεί στον στρατό. Και τότε άρχισαν τα δύσκολα. Ξαφνικά πύκνωσαν τα σχόλια για τον ρόλο του μάνατζέρ του Ηλία Ψινάκη, με την ψαλίδα των θαυμαστών του να μην περιορίζεται πλέον αποκλειστικά στο κοριτσίστικο κοινό. Οι φήμες ότι ο τραγουδιστής αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα στον στρατό έδιναν κι έπαιρναν. Ακούστηκε ακόμη και το ότι αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει «με κέικ», ήτοι με την αλουμινένια φόρμα που το περιέβαλλε, δίνοντας τροφή στις τότε επιθεωρήσεις. Το καλοδουλεμένο είδωλό του όμως βρήκε νέα διέξοδο. Ο στρατευμένος Ρουβάς έστελνε μήνυμα μέσα από το νέο του βιντεοκλίπ που οδηγούσε το image του σε νέα, κοντοκουρεμένη εκδοχή. «Τρύ-πη-σα το δάχτυλό μου με μια τόση δα καρ-φί-τσα…» συλλάβιζε σπαρακτικά στην αυτοβιογραφική μπαλάντα του «Αίμα, δάκρυα κι ιδρώτας». «Κλείσιμο μιας πόρτας και η αυλαία πέφτει» έλεγε το ρεφρέν υπονοώντας εκείνη του στρατοπέδου. Ομως η αυλαία ποτέ δεν ήταν πιο ανοιχτή…

Τα χιτάκια διαδέχονταν το ένα το άλλο, οι συναυλίες σε όλη τη χώρα πλήθαιναν με τα αλαλάζοντα κοριτσάκια και αγοράκια να ουρλιάζουν το όνομά του.

Ποιος λοιπόν θα ήταν καταλληλότερος να μας εκπροσωπήσει στη Γιουροβίζιον του 2004, σε μια εποχή κατά την οποία η χώρα μας προετοιμαζόταν για να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες και ήθελε να αποδείξει ότι μπορεί να είμαστε λαός της τελευταίας στιγμής αλλά εξαιρετικά φωτογενής; Μα φυσικά ο Σάκης με το Shake it. Το ανάποδο σάλτο του στον τελικό της Κωνσταντινούπολης άφησε εποχή και του χάρισε την τρίτη θέση. Ενάμιση μήνα αργότερα, πάνω που λέγαμε ότι αφού δεν κερδίσαμε με τον Σάκη δεν θα κερδίσουμε ποτέ και πουθενά, πήραμε το Εuro. Και λίγο αργότερα διοργανώσαμε και ωραιότατους Ολυμπιακούς Αγώνες και η πικρία της τρίτης θέσης ξεχάστηκε.

Ο Σάκης επανήλθε στη σκηνή της Γιουροβίζιον το 2006, όχι για να τραγουδήσει, αλλά για να την παρουσιάσει μαζί με τη «διεθνή» Μαρία Μενούνος. Το σχόλιο που συνόδευε ως τότε τις συνεντεύξεις του ήταν ότι προφέρει περισσότερα φωνήεντα παρά λέξεις.

Και τη μία και μοναδική φορά που αποφάσισε να ανοίξει το στόμα του τα έκανε θάλασσα: «Καλησπέρα Sakis chico chica» τον φλέρταρε ασύστολα ο ολλανδός παρουσιαστής. Και ενώ όλη η Ευρώπη περίμενε πού θα δώσει η Ολλανδία το δωδεκάρι, ο εύθυμος Πέτερ ζητούσε από τον Σάκη να του δώσει το τηλέφωνό του. «Δώσε μου εσύ το δικό σου. Στοιχηματίζω ότι είναι 696969» απάντησε ο έλληνας οικοδεσπότης παγώνοντας τόσο το gay friendly όσο και το gay unfriendly κοινό. Σε συνέντευξή του αργότερα είχε παραδεχτεί- πάντα με το αφοπλιστικό του χαμόγελο- ότι η απάντησή του είχε ξεφύγει από το περίγραμμα.

Το «διαζύγιό» του με τον Ηλία Ψινάκη, η σχέση του με την Κάτια Ζυγούλη και η απόκτηση της κόρης τους πριν από λίγο καιρό διεύρυναν το κοινό του ακόμη περισσότερο. Μπορεί τα CD του να μη μοσχοπουλιούνται όπως στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, ο Σάκης όμως τώρα είναι ο έλληνας σταρ που τον ερωτεύονται όλοι και όλες και τον αγαπούν και οι μαμάδες. Επιστρέφοντας εφέτος στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό της Γιουροβίζιον, ο Σάκης φαινόταν πεπεισμένος ότι θα κάνει τη διαφορά με το αδιάφορο «Τhis is our night». Ακολουθώντας το αγχώδες ερώτημα «μπορεί μια μητέρα να είναι ταυτόχρονα σέξι;», βάλθηκε να απαντήσει καταφατικά και για λογαριασμό του πατέρα: μπουγελωνόταν επί σκηνής σε συναυλία που έδωσε πριν από τον τελικό κάνοντας το μπλουζάκι του να κολλάει ηδονικά πάνω του σε περίπτωση που μας είχε ξεφύγει κάποιος κοιλιακός του. Οταν γεωργιανή ρεπόρτερ του ζήτησε σε συνέντευξη Τύπου να βγάλει το Τ-shirt του εκείνος την παρέπεμψε ευγενικά στο site του αφήνοντας πονηρά να διαρρεύσουν στα μέσα οι γυμνές, πλην όμως καλλιτεχνικές φωτογραφίες του. Ο ναρκισσισμός ενός 37χρονου που διατηρείται ως 20χρονος και δεν λέει να το κουνήσει ρούπι από τον μύθο της «απολλώνιας κορμάρας».

Τη βραδιά του τελικού, τόσο καλός στο κομμάτι του σόου που θα μπορούσες να τον απολαύσεις από την τηλεόρασή σου και στο mute, δεν κατάφερε να μπει καν στην πεντάδα. Το χαμόγελό του δεν ήταν αστραφτερό όσο άλλοτε τις τρεις φορές που τον είδαμε σε πρώτο πλάνο να ευχαριστεί για τα ισάριθμα δωδεκάρια (Κύπρος, Βουλγαρία, Αλβανία). Παρ΄ όλ΄ αυτά, τα μίντια του άπλωσαν δίχτυ ασφαλείας για να μην πονέσει από την πτώση του. «Ζητώ συγγνώμη που δεν τα κατάφερα, ήθελα πολύ να κερδίσω» ήταν η ειλικρινής και γι΄ αυτό αφοπλιστική του αντίδραση όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει το αποτέλεσμα. Σε μια χώρα που έχει αναγάγει τη Γιουροβίζιον σε εθνική υπόθεση, μια εθνική «συγγνώμη» πάντα πιάνει τόπο. Και κάπως έτσι, αντί να εξαφανιστεί από προσώπου γης, όπως συνέβη με τη Βίσση, τα δημοσιεύματα που ακολουθούν τον τελικό ασχολούνται με τα μελλοντικά του σχέδια, αλλά και με την «ίωση της κορούλας του». Και ζήσαμε εμείς καλά κι αυτός καλύτερα…