Με καθυστερήσεις και ταλαιπωρία ακόμη και τις καθημερινές συνεχίζονται τα έργα αναβάθμισης της γραμμής στο δίκτυο των ΗΣΑΠ. Παρά τον αρχικό σχεδιασμό για να κλείνουν κάποιοι σταθμοί τα Σαββατοκύριακα τα προβλήματα συνεχίζονται πολλές φορές και τις καθημερινές ημέρες.

Κανονικά λειτουργεί από χθες ο σταθμός Θησείο, ο οποίος είχε παραμείνει κλειστός για αρκετό διάστημα εξαιτίας των εργασιών στη σιδηροδρομική γραμμή. Ωστόσο παραμένουν κλειστοί οι σταθμοί Κάτω Πατήσια και Αγιος Ελευθέριος. Από τους συγκεκριμένους σταθμούς διέρχονται τα τρένα, αλλά δεν σταματούν για επιβίβαση και αποβίβαση. Να σημειωθεί ότι και το Σαββατοκύριακο 23 και 24 Μαΐου του 2009 ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος θα εκτελεί δρομολόγια από Καλλιθέα ως Πειραιά και από Ομόνοια ως Κηφισιά. Για το τμήμα Καλλιθέα- Ομόνοια οι επιβάτες εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν τη διαδρομή μπορούν να μετακινηθούν με τη λεωφορειακή γραμμή της ΕΘΕΛ Χ7.

Το έργο εκσυγχρονισμού των ΗΣΑΠ έχει προϋπολογισμό πάνω από 100.000.000 ευρώ και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2010. Το υπουργείο Μεταφορών προσπαθεί πάντως να επισπεύσει τα έργα για να μειωθεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Τα έργα εκτείνονται σε μήκος 23 χιλιομέτρων, ενώ ο χρόνος μετάβασης από τον Πειραιά στην Κηφισιά από 51 λεπτά που είναι σήμερα θα μειωθεί κατά 7 ως 10 λεπτά. Επίσης, θα μειωθεί και ο θόρυβος κατά τη διέλευση των συρμών.