ΠΑΟΛΟ ΠΙΝΙΝΦΑΡΙΝΑ
Μέσα στην παραζάλη της κρίσης που πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες οι εξελίξεις γύρω από την ιστορική ιταλική φίρμα Ρininfarina, που γλίτωσε από τη χρεοκοπία πληρώνοντας το συνηθισμένο τίμημα: η οικογένεια Πινινφαρίνα, που ήλεγχε ως τώρα την πλειοψηφία των μετοχών, υποχρεούται να τις εκχωρήσει στις τράπεζες και να κρατήσει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 4%. Τουλάχιστον θα παραμείνει επικεφαλής της ο Πάολο Πινινφαρίνα, εγγονός του ιδρυτή Μπατίστα Πινινφαρίνα , ο οποίος το 1930 δημιούργησε μία από τις πολλές, αλλά εκλεκτές, εταιρείες που μεταπολεμικά έγιναν συνώνυμες με το ντιζάιν «made in Ιtaly». Η φίρμα ευθύνεται για μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της σύγχρονης αυτοκίνησης- χαρακτηριστικότερο αυτών η περίφημη Ferrari Τestarossa. Τη χαριστική βολή στην εταιρεία έδωσε ο απροσδόκητος θάνατος του Αντρέα Πινινφαρίνα , αδελφού του σημερινού προέδρου, το περασμένο καλοκαίρι.

ΚΑΡΛΟΣ ΓΚΟΝ

Αρκεί άραγε η υβριδική τεχνολογία για να επαναφέρει τη Νissan στην κερδοφορία; Αυτό αναρωτιούνται οι περισσότεροι αναλυτές μετά τα τελευταία αποτελέσματα της τρίτης σε μέγεθος ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που εμφανίζει ζημιές για πρώτη φορά ύστερα από δέκα χρόνια. Η Νissan χρησιμοποιεί προς το παρόν το σύστημα της Τoyota και ετοιμάζεται να λανσάρει το δικό της την ερχόμενη χρονιά, σε μια συγκυρία ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς οι τάσεις της αγοράς δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι καταναλωτές- τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες, που είναι η σημαντικότερη αγορά της- προτιμούν οικολογικά. Είναι επίσης η πρώτη φορά που η Νissan εμφανίζει ζημιές με τον εκ της Renault προερχόμενο Κάρλος Γκον στο τιμόνι της. Χάρη σε αυτόν η Νissan γλίτωσε από τα χειρότερα και ήρθε εις γάμου κοινωνία με τη Renault εξασφαλίζοντας ευρωπαϊκή τεχνογνωσία καιπρόσβαση σε νέες αγορές.

ΦΕΡΔΙΝΑΝΔΟΣ ΠΙΕΧ

Ο λόγος του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα όταν μιλάμε για αυτοκίνητα- πόσο μάλλον όταν μιλάμε για δύο βιομηχανικούς ομίλους που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την οικογένειά του. Ο Φερδινάνδος Πίεχ, εγγονός του Φερδινάνδου Πόρσε, του δημιουργού του θρυλικού Σκαραβαίου, βλέπει το όραμά του να γίνεται πραγματικότητα με την ένωση της Volkswagen και της Ρorsche, που έχει ξεκινήσει αλλά έχει αρκετό δρόμο να διανύσει προτού ολοκληρωθεί. Αυτό επισήμανε και ο ίδιος ο Πίεχ, ως πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen, όταν δήλωσε πως προτού γίνει οτιδήποτε θα πρέπει να λυθούν τα οικονομικά προβλήματα της Ρorsche. Ο Πίεχ αναφερόταν φυσικά στο χρέος της VW, το οποίο ανέλαβε η Ρorsche όταν ανέβασε το ποσοστό της συμμετοχής της στην VW.