Τη στιγμή που η βρετανική εταιρεία Lola κατέθετε επισήμως την πρότασή της για να συμμετάσχει στο ερχόμενο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 έχοντας ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 35 εκατ. ευρώ, ο λαμπερός κόσμος τού πιο δημοφιλούς μηχανοκίνητου σπορ δέχθηκε σοβαρά πλήγματα. Η πρόθεση της Ferrari να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα αν ισχύσουν από το επόμενο πρωτάθλημα οικονομικοί περιορισμοί στον προϋπολογισμό κάθε ομάδας έχει προκαλέσει προβληματισμό στους ιθύνοντες της Φόρμουλα 1 μία εβδομάδα πριν από το πλέον φημισμένο γκραν πρι, αυτό του Μονακό. Στο πλευρό της Σκουντερία είναι και η Renault, η οποία μέσω του αφεντικού του αγωνιστικού τμήματος της γαλλικής ομάδας κ. Φλάβιο Μπριατόρε τόνισε ότι «μόνο ενθουσιασμένοι δεν είμαστε με τις προτεινόμενες αλλαγές, ωστόσο ακόμη δεν σκεφτόμαστε την αποχώρηση».

Παράλληλα ο ισχυρός άντρας της Renault τόνισε ότι «το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 ανήκει στις ομάδες και όχι στην διεθνή ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού (FΙΑ), από την οποία περιμένουμε μόνο διαιτητικό ρόλο», ωστόσο η FΙΑ μοιάζει να θέλει να επανακτήσει τον έλεγχο του χρυσοφόρου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1. Ο πρόεδρος της διεθνούς ομοσπονδίας κ. Μαξ Μόσλεϊ έχει προτείνει τον περιορισμό του μπάτζετ κάθε ομάδας στα 50 εκατ. ευρώ ετησίως προσφέροντας μεγαλύτερες σχεδιαστικές ελευθερίες στις ομάδες που το τηρούν, ενώ οι υπόλοιπες θα υπόκεινται σε αυστηρούς περιορισμούς. Εκτός από την Ferrari που απειλεί με αποχώρηση, τη συμμετοχή τους στο ερχόμενο πρωτάθλημα ανέβαλαν επ΄ αόριστον (η προθεσμία λήγει στις 29 Μαΐου) η Τoyota και η Red Βull. Η ένωση των ομάδων της Φόρμουλα 1 (FΟΤΑ) συνεδρίασε υπό την προεδρία του ισχυρού άντρα της Ferrari κ. Λούκα ντι Μοντετζέμολο και πλέον αναμένονται οι εξελίξεις των διαπραγματεύσεων με την πλευρά της FΙΑ, αλλά και του αφεντικού της Φόρμουλα 1 κ. Μπέρνι Εκλστοουν. Πάντως ο παλαίμαχος παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 κ. Τζάκι Στιούαρτ ξεκαθάρισε ότι «ούτε η FΙΑούτε ο Εκλστοουν έχουν κανέναν λόγο να επιβάλουν οικονομικούς περιορισμούς. Τι δουλειά έχουν αυτοί με την οικονομική κρίση;».