Την ώρα που η χώρα δέχεται ισχυρά πλήγματα στον τομέα του τουρισμού, η κυβέρνηση με την τουριστική καμπάνια που παρουσίασε προσφάτως εμφανίζεται όχι απλώς αδύναμη, αλλά απολύτως ανίκανη να διαχειριστεί σημαντικότατα θέματα που απασχολούν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους και το σύνολο της οικονομίας του τόπου μας.

Η τουριστική προβολή της χώρας πάσχει από λάθη στρατηγικής και τακτικής και μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και αρνητικώς για τον τουρισμό μας.

Εστω κι αν αντιπαρέλθει κάποιος τη μεγάλη καθυστέρηση έναρξης της προβολής για λόγους επιείκειας στον νέο υπουργό, ουδείς μπορεί να συγχωρέσει τραγικά λάθη στην καμπάνια, που φαίνεται να έχουν τη σφραγίδα του κ. Μαρκόπουλου .

Αναφέρομαι σε αψυχολόγητες αλλαγές στα λογότυπα της χώρας εν μέσω οικονομικής κρίσης που μόνο σύγχυση αν όχι ζημιά μπορούν να προκαλέσουν και στην αλλαγή κεντρικών μηνυμάτων που είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν αρνητικώς.

Πώς είναι δυνατόν να εμφανίζεται ξαφνικά ως λογότυπο της χώρας μας το «Ελλάδα 5.000 ετών» και στα αγγλικά το «GRΕΕCΕ 5.000 years old»; Δηλαδή τι; Η γριά η κότα έχει το ζουμί… Γεράσατε την Ελλάδα; Ποια συγκίνηση προσφέρουμε; Ποιος διεγείρεται από αυτό το σλόγκαν; Μήπως κάποιοι ανεγκέφαλοι είδαν το πολύ ωραίο λογότυπο της Αιγύπτου «Εgypt 7.000 years civilization» και το παραφράσανε όπως τους ήρθε; Και ο κύριος Μαρκόπουλος ή οι σύμβουλοί του τέλος πάντων δεν αναρωτήθηκαν τι είναι αυτό το «Ελλάδα 5.000 ετών»;

Ας δούμε όμως το κεντρικό μήνυμα για την Ελλάδα:

«Α masterpiece you can afford» στα αγγλικά και «Ενα αριστούργημα που αντέχεις οικονομικά» στα ελληνικά. Δηλαδή, δεν χρειάζεται να έχεις χρήματα. Δηλαδή, και φτωχός να είσαι, το αριστούργημα Ελλάδα μπορείς να το απολαύσεις. Δηλαδή, όπου φτωχός και η μοίρα του. Είναι δυνατόν; Εκεί στοχεύουμε. Εχει γίνει κάποια μελέτη και δεν το αντιληφθήκαμε; Με ποιο σκεπτικό αποφασίζουμε να υποβαθμίσουμε το προϊόν μας; Αποφασίσαμε μήπως ότι δεν θέλουμε τους εύπορους τουρίστες και το κεντρικό μας σύνθημα απευθύνεται σε αυτούς που χρειάζονται κάποιο στίγμα δικό μας ότι είμαστε φθηνοί;

Γίναμε φθηνός προορισμός και δεν το καταλάβαμε;

Δυστυχώς, η καμπάνια για τον τουρισμό έχει τεράστια ακόμη κενά. Κανένας δεν γνωρίζει πώς θα υλοποιηθεί. Κανένας δεν έχει δει κάποιον media plan.

Στοχεύει σε 42 (!) χώρες όταν τουλάχιστον στις 25 από αυτές είναι βέβαιον ότι τα χρήματα θα είναι πεταμένα.

Ξεχνάει ότι το 50% των εσόδων μας από τον τουρισμό προέρχεται από πέντε χώρες μόνο και συνεπώς για να τις κρατήσουμε θα έπρεπε να προσανατολιστούμε κυρίως σε αυτές.

Η καμπάνια για τον τουρισμό όφειλε να έχει στόχους ανά αγορά και ανά προϊόν. Για να έχει γίνει αυτό έπρεπε να είχαμε μελετήσει τις αγορές και τα προϊόντα. Χρόνος υπήρχε.

Ο κ. Γ. Νικητιάδης είναι βουλευτής Δωδεκανήσου, γραμματέας του τομέα Τουρισμού του ΠαΣοΚ.