Μεταξύ των κλάδων που η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει περισσότερο είναι η αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με έρευνα της ΡricewaterhouseCoopers, το 2009 η παγκόσμια παραγωγή ελαφρών οχημάτων θα υποχωρήσει στα 54,6 εκατομμύρια μονάδες, η μικρότερη παραγωγή από το 2001. Μάλιστα η πρόβλεψη για 54,6 εκατομμύρια μονάδες βασίζεται στην εκτίμηση για βελτίωση της παραγωγής το β΄ εξάμηνο του έτους, δεδομένου ότι με τον ρυθμό του α΄ τριμήνου η συνολική παραγωγή υπολογίζεται σε 45 εκατομμύρια. Είναι ενδεικτικό ότι οι προβλέψεις για πωλήσεις 10,1 εκατομμυρίων μονάδων στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2009 μεταφράζεται σε παραγωγή 8,7 εκατομμυρίων ελαφρών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική, που είναι και η μικρότερη από το 1982. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η παραγωγή στις χώρες ΒRΙC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) ανήλθε το 2001 σε 5,1 εκατομμύρια μονάδες (9% του συνόλου), ενώ εφέτος σε 13,8 εκατομμύρια μονάδες και αντιπροσωπεύει το 25% του συνόλου.

Σε γνωστά κέντρα παραγωγής η ύφεση αναμένεται να έχει το σχήμα L, δηλαδή απότομη πτώση και μακρά πορεία για την ανάκτηση του προηγούμενου όγκου. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές θα επανεκτιμήσουν το χρέος που είναι πρόθυμοι να αναλάβουν, την επιμήκυνση του κύκλου ζωής των οχημάτων, καθώς και πιθανή μείωση του αριθμού των οχημάτων που έχει κάθε νοικοκυριό (ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες).

Ο κ. Ν. Παπαδόπουλος, Ρartner της ΡricewaterhouseCoopers στην Ελλάδα, υπεύθυνος του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχολίασε: «Σε πολλές περιοχές,καθώς τα νομισματικά και δημοσιονομικά κίνητρα κερδίζουν έδαφος,τα αποθέματα μειώνονται σημαντικά, οι μειώσεις της παραγωγής σε ετήσια βάση εξισορροπούνται και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στα πρόωρα σημάδια της ανάκαμψηςδίνοντας έτσι ώθηση στην ψυχολογία της αγοράς, μπορούμε να δούμε ένα βελτιωμένο δεύτερο εξάμηνο».

Εν τω μεταξύ διάφορα σχήματα απόσυρσης στην ΕΕ έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην πρόβλεψη για το 2009. Το γαλλικό σχήμα κέρδισε έδαφος τον Μάρτιο καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,1%. Το ιταλικό σημείωσε οριακή αύξηση και το γερμανικό έδωσε τον Μάρτιο ώθηση 40% στις πωλήσεις, αύξηση 20% σε ετήσια βάση.

Το 2008 ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στην Κίνα μειώθηκε στο 6,5%, που θα αποτελούσε «αύξηση» για οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου αλλά είναι το χαμηλότερο ποσοστό για την Κίνα τα τελευταία 10 χρόνια. Στις Ινδίες οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων αυξήθηκαν 4,4% το 2008 ενώ οι ετήσιες εξαγωγές της Ιαπωνίας επιδεινώθηκαν με μείωση 70% τον Φεβρουάριο.