Να συνεχιστεί το μέτρο της μείωσης των τελών ταξινόμησης και μετά την 7η Αυγούστου του 2009 και να δοθούν κίνητρα απόσυρσης οχημάτων ζητεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) κ. Γ. Βασιλάκης προκειμένου να ανακάμψει ο κλάδος αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον ίδιο, στις χώρες της Ευρώπης δίνονται σημαντικά κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων.

– Ποια είναι η εικόνα που εμφανίζει σήμερα η αγορά αυτοκινήτου μετά την εφαρμογή του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης;

«Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις παρουσίασαν μείωση 40% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες η πτώση ήταν της τάξεως του 17%. Με την εφαρμογή του μέτρου οι παραγγελίες ανέβηκαν περίπου κατά 60% και πλέον οι πωλήσεις των μηνών Απριλίου και Μαΐου διαμορφώνονται στα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα. Πάντως, αυτή η τάση δεν φάνηκε ακόμη στις ταξινομήσεις του κράτους, καθώς οι πολίτες δεν έχουν ακόμη παραλάβει τα αυτοκίνητα που αγόρασαν».

– Από τα στοιχεία προκύπτει ότι εν μέσω κρίσης ορισμένες «ακριβές» μάρκες βρίσκονται σε πολύ υψηλή θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών. Πώς εξηγείτε αυτό το γεγονός;

«Αυτό ισχύει για δύο μόνο μάρκες, οι οποίες είχαν αρχίσει πολύ πριν από την εξαγγελία των νέων μέτρων μεγάλες εκπτώσεις, άνω του 15%, προκειμένου να απαλλαγούν από το μεγάλο απόθεμά τους. Τώρα που το μέτρο της έκπτωσης των τελών ταξινόμησης βρίσκεται σε εξέλιξη όλες οι κατηγορίες κυβισμού οχημάτων βρίσκονται, όσον αφορά τη συζήτηση, στα περυσινά επίπεδα, χωρίς να έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις των οχημάτων μεγάλου κυβισμού περισσότερο από τα “μικρομεσαία”».

– Τα μέτρα που θέσπισε πρόσφατα η κυβέρνηση είναι ικανά για να ανακάμψει η αγορά αυτοκινήτου;

«Τα μέτρα αυτά προσφέρουν μια ουσιαστική ανακούφιση στον κλάδο, αλλά το χρονικό διάστημα ως τις 7 Αυγούστου δεν είναι επαρκές. Οι έμποροι αυτοκινήτων προσδοκούν συνέχιση του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης. Με τη μείωση των τελών ταξινόμησης ή με την εφαρμογή ενός μέτρου απόσυρσης τα έσοδα του κράτους αυξάνονται δραστικά και δεν μειώνονται όπως κάποιοι νομίζουν». – Το ενδεχόμενο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων θα βοηθήσει και πώς την αγορά;

«Πέρα από την τόνωση των πωλήσεων, το μέτρο της απόσυρσης είναι απαραίτητο προκειμένου να μειωθεί ο στόλος των παλαιών αυτοκινήτων, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι τα 11,5 έτη, σχεδόν διπλάσιος του μέσου όρου των δυτικοευρωπαϊκών χωρών. Στην Ελλάδα κάθε χρόνο προστίθενται στην κυκλοφορία περίπου 300.000 αυτοκίνητα και λόγω της έλλειψης κινήτρων (μείωση τελών ταξινόμησης) και αντικινήτρων (υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας για παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα) “αφαιρούνται” μόνο 30.000

ως 40.000 οχήματα».