Το περιοδικό «Vogue», ο «χρονικογράφος» μόδας των Πρώτων Κυριών, έντυσε τηΧίλαρι Ρόνταμ Κλίντονμε μαύρο βελούδο και τηΛόρα Μπουςμε μπλε μετάξι. Αλλά όχι και τηΜισέλ Ομπάμα. Εκείνη επέμενε να επιλέξει το δικό της φόρεμα (ένα πορφυρό αμάνικο) και να χρησιμοποιήσει τους δικούς της κομμωτές και στυλίστες για τη λαμπερή φωτογράφιση στο τεύχος του Μαρτίου. Αυτό δεν ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την κυρία Ομπάμα, η οποία έκανε ακριβώς το ίδιο και στις φωτογραφίσεις της για τα περιοδικά «Ρeople», «Εssence», «Μore» και «Ο».

«Εκείνη δημιούργησε το εξώφυλλο,δημιούργησε την εικόνα»είπε ηΛέσλι Τζέιν Σέιμουρ, αρχισυντάκτρια του γυναικείου περιοδικού «Μore».

«Εχει ατσάλινη θέληση».

Για την κυρία Ομπάμα, την πρώτη αφροαμερικανίδα Πρώτη Κυρία, η μόδα είναι μόνο ένας από τους τρόπους διαμόρφωσης της δημόσιας εικόνας της. Η μεταμόρφωσή της είναι εντυπωσιακή. Πριν από δέκα μόλις μήνες η κυρία Ομπάμα αντιμετωπιζόταν από ορισμένους κύκλους ως μια θυμωμένη μαύρη γυναίκα που ήταν βάρος για την προεκλογική εκστρατεία του συζύγου της. Σήμερα εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά δημοτικότητας από οποιαδήποτε νέα Πρώτη Κυρία από το 1980. Είναι πιο δημοφιλής από τον πρόεδρο. Και το ποσοστό δημοτικότητάς της εκτοξεύτηκε στο 76% – από 68%- μετά τη μετακόμιση της οικογενείας Ομπάμα στον Λευκό Οίκο.

Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του ερευνητικού κέντρου Ρew, το 76% των Ρεπουμπλικανών γυναικών ψηφοφόρων έχει θετική γνώμη για την κυρία Ομπάμα. Τον Ιανουάριο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 46%.

«Είναι μια εργαζόμενη μητέρα, μια μητέρα που εργάζεται όπως πολλές Αμερικανίδες,όπως οι περισσότερες Αμερικανίδες»είπε η Μπέτσι Γκλέικτου περιοδικού «Ρeople».

Αξιωματούχοι της κυβέρνησης Ομπάμα λένε ότι αυτή η μεταστροφή συνέβη επειδή δόθηκε η ευκαιρία στον μέσο Αμερικανό να τη δει και να την ακούσει μόνος του και όχι μέσα από τον «φακό» των επικριτών της. Ωστόσο ο σύμβουλος του προέδρουΝτέιβιντ Αξελροντ δεν αρνείται ότι το πανίσχυρο επιτελείο επικοινωνιολόγων της Πρώτης Κυρίας- με επικεφαλής τηνΚαμίλ Τζόνστον και υπεύθυνη Τύπου τηνΚέιτι Μακ Κόρμικ Λέλιβελντ– έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της δημόσιας εικόνας της.

«Δεν θα έλεγα ότι προσπαθούμε να τη “μαλακώσουμε”» σημείωσε ο κ. Αξελροντ.

«Αν προσπαθούμε να κάνουμε τον κόσμο να τη γνωρίσει; Ναι. Θέλουμε ο κόσμος να τη γνωρίσει». Ο κ. Αξελροντ προσέθεσε ότι οι συνεντεύξεις της Πρώτης Κυρίας στα γυναικεία περιοδικά έχουν«μεγάλη αξία καθώς εστιάζουν στην προσωπικότητά της και έτσι τη μαθαίνει ο κόσμος». Αυτές οι συνεντεύξεις τής επέτρεψαν να παρουσιάσει την προσωπική της πλευρά, όπως τη συνήθειά της να συνδυάζει φθηνά ρούχα με ρούχα υψηλής ραπτικής, το ενδιαφέρον της για την κηπουρική και τον υγιεινό τρόπο ζωής και τις προσπάθειές της να ανοίξει τον Λευκό Οίκο σε όλους τους Αμερικανούς.