– Το 2003 το Μουσείο Trapholt του Κόλντινγκ,κοντά στην Κοπεγχάγη,παρουσίασε μια εγκατάσταση του χιλιανού καλλιτέχνη Μάρκο Εβαρίστι.Ο καλλιτέχνης εξέθεσε μια σειρά από μπλέντερ,γεμάτα με νερό,μέσα στα οποία κολυμπούσαν χρυσόψαρα.Τα χρυσόψαρα ήταν,φυσικά,ζωντανά,όμως το κοινό ήταν ελεύθερο να πατήσει το κουμπί του μπλέντερ,αν ήθελε.Τουλάχιστον ένας επισκέπτης το πάτησε και δύο χρυσόψαρα πολτοποιήθηκαν.Υστερα από θύελλα διαμαρτυριών,τόσο ο καλλιτέχνης όσο και ο διευθυντής του μουσείου Πίτερ Μέγερ κατέληξαν στο δικαστήριο, το οποίο όμως τους αθώωσε. Ο διευθυντής του Μουσείου Trapholt Πίτερ Μέγερ είχε πει στο δικαστήριο: «Είναι θέμα αρχής.Ενας καλλιτέχνης έχει δικαίωμα να δημιουργεί έργα που αμφισβητούν την αντίληψή μας για το τι είναι σωστό και τι είναι λάθος».

– Ο καλλιτέχνης Γκιγέρμο Βάργκας Αμπακούκ προκάλεσε σοβαρές αντιδράσεις παγκοσμίως με το έργο του «Είσαι ό,τι διαβάζεις».Το 2007 ο καλλιτέχνης πλήρωσε παιδιά για να του παγιδεύσουν ένα αδέσποτο σκυλί,από τα αναρίθμητα που κυκλοφορούν άρρωστα και υποσιτισμένα στη Μανάγκουα, πρωτεύουσα της Νικαράγουας,όπου επρόκειτο να παρουσιασθεί η έκθεσή του.Παράλληλα στον χώρο της γκαλερί Codice ο Αμπακούκ σχημάτισε,κολλώντας κροκέτες σκυλοτροφής στον τοίχο,τη φράση: «Είσαι ό,τι διαβάζεις».Επειτα πήρε το σκυλί και το έδεσε στον χώρο της γκαλερί,κάτω από την επιγραφή,με κοντό λουρί.Γέμισε ένα πιάτο με σκυλοτροφή και το άφησε σε ένα σημείο όπου το σκυλί να μπορεί να το δει και να το μυρίσει,αλλά όχι να το φτάσει.Παράλληλα ακουγόταν,παιγμένος ανάποδα,ο ύμνος των Σαντινίστας,ενώ ταυτόχρονα καιγόταν,σαν σε βωμό,ένα κιλό κρακ.Κατά τον καλλιτέχνη και τον γκαλερίστα του,το σκυλί είχε όνομα: λεγόταν Θεία Γέννηση- φόρος τιμής στη Νατιβιντάντ Κάντα,μια Νικαραγουανή η οποία είχε κατασπαραχθεί πρόσφατα από άγρια, αδέσποτα σκυλιά.Κατά τη διάρκεια της έκθεσης κανένας από τους επισκέπτες δεν έσπρωξε,έστω λίγο,το πιάτο με το φαγητό με το πόδι του.Ούτε ο καλλιτέχνης τάισε το σκυλί και η Θεία Γέννηση πέθανε από ασιτία. Τουλάχιστον σύμφωνα με όσους διαμαρτυρήθηκαν,καθ΄ ότι ο θάνατος του σκυλιού παραμένει ανεπιβεβαίωτος και κανένα έγκυρο ΜΜΕ δεν μετέδωσε με βεβαιότητα ό,τι συνέβη.

– Το 2007,οι καλλιτέχνες Οντρεϊ Μπρόντι και Κρίστοφερ Πετάου παρουσίασαν το έργο τους «Dog carpets» στην 3η Μπιενάλε της Πράγας.Επρόκειτο για χαλιά φτιαγμένα από δέρματα σκύλων.«Υπάρχει βεβαίως διαφορά» έχει πει ο Κρίστοφερ Πετάου «ανάμεσα στο να είσαι σκληρός ο ίδιος και στο να δείχνεις τη σκληρότητα των άλλων.Πολλές φορές όμως το να δείχνεις τη σκληρότητα θεωρείται σκληρό το ίδιο,επειδή οι άνθρωποι προτιμούν να κλείνουν τα μάτια τους ή τουλάχιστον να αφήνουν τη σκληρότητα για τις εφημερίδες και την τηλεόραση- ή για τους δικούς τους μυστικούς και σκοτεινούς εθισμούς- παρά να αναλογιστούν ότι η σκληρότητα μπορεί να έχει μια λειτουργία στην τέχνη και στον πολιτισμό.Φυσικά,πρέπει πάντοτε να λαμβάνουμε υπόψη μας το πλαίσιο: για παράδειγμα,αν το έργο αυτό γινόταν εμπορική επιτυχία και αρχίζαμε να παράγουμε ένα σωρό χαλιά από σκύλους,θα μου ήταν δύσκολο να το υπερασπιστώ».