Σε στιγμές κατά τις οποίες η παγκόσμια οικονομία εμφανίζει συμπτώματα ύφεσης, με τους ρυθμούς ανάπτυξης να υποχωρούν και τα ποσοστά ανεργίας να αυξάνονται, προτεραιότητα για κάθε υπεύθυνη κυβέρνηση είναι η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στην αγορά. Η ψυχολογία στην προκειμένη περίπτωση είναι το τελευταίο προπύργιο για όλες τις οικονομίες, αφού χωρίς αυτήν κανένα μέτρο και καμία πολιτική δεν μπορεί να αποδώσει. Απαιτείται νηφαλιότητα, αυτοσυγκράτηση και, το κυριότερο, υπομονή μέχρις ότου η περίοδος οικονομικής επιβράδυνσης κάνει τον κύκλο της και έλθει η επανάκαμψη.

Αν υπάρχει όμως κάτι που πρέπει πάση θυσία να περιφρουρήσουμε, αυτό είναι σίγουρα ο τομέας της τουριστικής μας βιομηχανίας. Ο καθένας είναι σε θέση να αντιληφθεί ότι ο τουρισμός είναι το πιο κρίσιμο και, ταυτοχρόνως, ευαίσθητο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, συνεισφέροντας ετησίως περισσότερο από το 18,5% του ΑΕΠ. Σε μια περίοδο λοιπόν κατά την οποία οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στην άποψη ότι το 2009 θα είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονιά για τον τουρισμό παγκοσμίως, δεν έχουμε άλλον δρόμο να ακολουθήσουμε παρά αυτόν της διαρκούς εγρήγορσης και επιφυλακής.

Η στρατηγική μας εκδηλώνεται σε δύο επίπεδα. Το ένα έχει να κάνει με την ισχυροποίηση της εικόνας της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές, η οποία υπηρετείται μέσα από τη διαρκή κινητικότητα και την οργανωμένη επικοινωνιακή αντεπίθεση στα κορυφαία μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, με συγκεκριμένα μέτρα και πρωτοβουλίες είναι αναγκαία η στήριξη των εγχώριων μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων. Με στενή συνεργασία και διάλογο με όλους τους εκπροσώπους του τουριστικού κόσμου διαμορφώνουμε συναινετικά ένα εκτεταμένο σχέδιο ενίσχυσης της τουριστικής βιομηχανίας.

Ηδη η κυβέρνηση συλλογικά και το υπουργείο Οικονομίας ειδικότερα θα προχωρήσουν σύντομα στην εξαγγελία ενός πακέτου στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού. Δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις, επιβάλλεται να κινηθούμε άμεσα. Από πλευράς του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης θέσαμε προτάσεις στο τραπέζι, όπως η μείωση του ΦΠΑ για τις τουριστικές επιχειρήσεις, κάτι άλλωστε που πρόσφατα εισηγήθηκε στους κόλπους της ΕΕ και η γαλλική προεδρία. Είναι μια σκέψη, η υλοποίηση της οποίας θα συνέβαλλε αποφασιστικά στην οικονομική διευκόλυνση κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου, καθώς θα απορροφούσε σημαντικά τους κραδασμούς από την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Η δύσκολη αυτή συγκυρία είμαι βέβαιος ότι θα αποτελέσει την ευκαιρία για να επενδύσουμε με ακόμα μεγαλύτερη προσήλωση στη διαρκή ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Μαγικές συνταγές είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχουν. Η διέξοδος από την κρίση θα έλθει μόνο μέσα από τη σταθερή και αδιαπραγμάτευτη εμμονή μας στις αρχές της εξειδίκευσης, της ποικιλομορφίας και της ποιότητας του ελληνικού τουρισμού. Ολοι μαζί, ενωμένοι, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Με πίστη στις δυνάμεις μας και μακριά από εκείνους που επιδιώκουν να αποκομίσουν κομματικά οφέλη, μη αντιλαμβανόμενοι την εθνική σημασία που έχει ο ελληνικός τουρισμός.