Ερχονται λιγότεροι τουρίστες στην Ελλάδα πλέον, αυτό είναι γνωστό, αλλά ακόμη λιγότεροι επισκέπτονται τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Και παρ΄ ότι τα πλήρη στοιχεία της νέας μεγάλης πτώσης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα για το 2008, η πραγματικότητα δεν κρύβεται. Πτώση κατά 20% είχαν τα εισιτήρια στα μουσεία τον εφετινό Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2007.

Ακόμη χειρότερη όμως ήταν η κατάσταση για την περίοδο Ιανουαρίου- Αυγούστου εφέτος, αφού η πτώση ξεπέρασε το 25%. Τι θα γίνει το νέον έτος με την οικονομική κρίση παγκοσμίως; Η εντύπωσή μου ότι το υπουργείο Πολιτισμού θα υπομείνει μοιρολατρικά τα γεγονότα φρονώ ότι θα επιβεβαιωθεί. Διότι ουδέποτε στο παρελθόν, σε καλές ή κακές ημέρες, είχε γίνει οτιδήποτε. Αγνωστες λέξεις είναι η προβολή, η διαφήμιση, η διαχείριση μουσείων, μνημείων, αρχαιολογικών χώρων. Εκατομμύρια δόθηκαν για καινούργια μουσεία και για την ανακαίνιση παλαιών, αλλά τα οφέλη αυτής της επένδυσης δεν εισπράχθηκαν. Αλλωστε η προβολή τους στο εξωτερικό δεν έχει γίνει. Οι βαθιές, γαλάζιες θάλασσες, τα κομψά ιστιοπλοϊκά και τα πολυτελή καταλύματα θεωρούνται πλέον τα ατού μας και άντε το πολύ πολύ με ένα ντρινκ στο χέρι να ατενίζουμε κάποιο μνημείο. Από μακριά και αγαπημένοι. Είναι να μη μας γυρίζουν την πλάτη;