Τα περιθώρια ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς του λιανεμπορίου, τον ανταγωνισμό και τα στοιχεία μιας επιτυχημένης εταιρείας επισημαίνει στο «Βήμα» ο κ. Σ. Κωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος του ομίλου εταιρειών Υalco (Οmnishop, Ηabitat).

– Ποια είναι η γνώμη σας για το λιανεμπόριο στην Ελλάδα και ποια περιθώρια ανάπτυξης διαβλέπετε;

«Η ελληνική αγορά έχει θετικές τάσεις και μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα ανόδου. Διακρίνουμε ότι υπάρχουν ακόμη μεγάλες προοπτικές εξέλιξης και ευκαιρίες ανάπτυξης. Ωστόσο ο χώρος του λιανεμπορίου στην Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά και με αλματώδη πρόοδο, ιδιαίτερα κατά την τελευταία πενταετία. Στο γεγονός αυτό συνετέλεσε καταλυτικά και η είσοδος πολλών νέων “παικτών” στην αγορά, κυρίως πολυεθνικών εταιρειών. Αναφορικά με το άμεσο μέλλον στην Ελλάδα, θεωρώ ότι δεν μπορεί να γίνει κάποια πρόβλεψη, καθώς οι συνθήκες στην αγορά μεταβάλλονται διαρκώς και η οικονομική κρίση πιθανόν να επηρεάσει την αγορά».

– Ποιοι είναι οι λόγοι που κάνουν τη συγκεκριμένη αγορά τόσο ανταγωνιστική;

«Αρκετοί είναι οι παράγοντες. Ανάμεσα σε άλλους, οι σημαντικότεροι είναι η είσοδος στην αγορά ξένων εταιρειών, η οικονομική κρίση και το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει, οι ραγδαίες εξελίξεις που καταγράφονται στον τομέα της τεχνολογίας αλλά και η αντιμετώπιση προς τον καταναλωτή. Το ζητούμενο λοιπόν για μια επιτυχημένη πορεία στο λιανεμπόριο είναι η διάθεση προϊόντων που να διακρίνονται για την ποιότητα και την αξιοπιστία τους και- κυρίως- να είναι προσιτά για τον μέσο καταναλωτή».

– Ποια στοιχεία πρέπει να έχει μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο ώστε να είναι επιτυχημένη;

«Η ικανοποίηση των καταναλωτικών αναγκών και το customer service αποτελούν στόχο ζωτικής σημασίας για όλες τις επιχειρήσεις. Η σωστή επένδυση είναι η διάθεση προϊόντων που να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις του καταναλωτή αλλά και στις συνθήκες της αγοράς. Ο όμιλος Υalco προχωρεί σε νέες επενδύσεις και μία από αυτές είναι και η εταιρεία Ηabitat που φέρνουμε στην Ελλάδα.

Επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας είναι και αυτός του επιτυχημένου μάρκετινγκ, που μπορεί να συντελέσει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς, μέσα σε σύντομο διάστημα».