Το μικρό εμπορικό κατάστημα της γειτονιάς, που προσέφερε φιλικό περιβάλλον και όπου η εξυπηρέτηση του καταναλωτή γινόταν συνήθως από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη, δεν συνιστά πλέον ελκυστική «πρόταση» για τους οκτώ από τους δέκα καταναλωτές του λεκανοπεδίου Αττικής. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών κατευθύνεται πλέον σε μεγάλα και ισχυρά σημεία πώλησης (πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα κ.ά.), που ανήκουν συνήθως σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες. Οσα συνέβησαν τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 στον κλάδο των σουπερμάρκετ, με χρονική υστέρηση αρκετών ετών επαναλαμβάνονται και σε όλους τους άλλους λιανεμπορικούς κλάδους.