Διάσημοι καλλιτέχνες, συνεργασίεςενίοτε και απρόβλεπτες- κορυφής, ενδιαφέρουσες συναυλίες οι οποίες επιχειρούν να συνδυάσουν το κλασικό με το σύγχρονο αλλά και φιλόδοξες παραγωγές όπερας που είτε επιχειρούν μια νέα ματιά σε πασίγνωστα, αγαπημένα αριστουργήματα του ρεπερτορίου είτε «συστήνουν» στο ελληνικό κοινό άγνωστα ως σήμερα έργα συνθέτουν το σκηνικό των τεσσάρων τελευταίων μηνών του 2008 στον χώρο της λεγομένης κλασικής μουσικής. Και όλα αυτά εν αναμονή ενός έτι δυναμικότερου 2009. Μια σύντομη ματιά στις πλέον ελκυστικές προτάσεις ως το τέλος του τρέχοντος έτους ίσως αποδειχθεί χρήσιμη για την οργάνωση της «ατζέντας» των φιλόμουσων… Τζόσουα Μπελ
«Ο Τζόσουα παίζει σαν Θεός!». Αυτά ήταν τα λόγια του συνθέτη Τζον Κοριλιάνο κατά την παραλαβή του βραβείου Οσκαρ που κέρδισε για το σάουντρακ της ταινίας «Τhe red violin», όπου ο 41χρονος Μπελ- ένας πραγματικός σουπερστάρ της κλασικής μουσικής- ερμήνευσε τα δεξιοτεχνικά σόλι. Η εμφάνισή του, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και δη της σειράς «Κορυφαίοι βιολιστές της εποχής μας», θα δώσει την ευκαιρία στο κοινό της πρωτεύουσας να τον απολαύσει στον διπλό ρόλο του σολίστ και του μαέστρου. Εν προκειμένω, από κοινού με την Ορχήστρα Δωματίου UΒS του ελβετικού Φεστιβάλ του Verbier, παρουσιάζουν τις θρυλικές «Τέσσερις Εποχές» του Βιβάλντι αλλά και το γοητευτικό «Ο θάνατος και η κόρη» του Σούμπερτ στη διασκευή του Γκούσταφ Μάλερ.Στις 8 Οκτωβρίου,στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής).

Κρίστιαν Τέτσλαφ
Κάτοχος σημαντικών διακρίσεων ο σπουδαίος βιολονίστας Κρίστιαν Τέτσλαφ συμπράττει με την Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ υπό τον 33χρονο, ήδη καταξιωμένο διεθνώς βρετανό αρχιμουσικό Ντάνιελ Χάρντινγκ στο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Μπραμς. Το πρόγραμμα των δύο συναυλιών- οι οποίες δίνονται επίσης στο πλαίσιο της σειράς του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών «Κορυφαίοι βιολιστές της εποχής μας», όπου διάσημοι δεξιοτέχνες του βιολιού συμπράττουν με εκλεκτά σύνολα δωματίου- περιλαμβάνει επίσης τη Δεύτερη Συμφωνία του Μπραμς και το έργο του αειθαλούς Πιερ Μπουλέζ «Μemoriale». Στις 30 και 31 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής).

Κρίστοφερ Χόγκγουντ
O Κρίστοφερ Χόγκγουντ προσεγγίζει τον… Νικόλαο Μάντζαρο! Στο πλαίσιο της σειράς του Μεγάρου «Παλιές μουσικές- Νεωτερικές ερμηνείες», ένας από τους πιο έγκυρους ερμηνευτές παλιάς μουσικής, ο οποίος, εν τούτοις, διευθύνει με την ίδια επιτυχία και έργα 19ου και 20ού αιώνα, επισκέπτεται για μία ακόμη φορά τη χώρα μας. Πέρα από τις δύο άριες κοντσέρτου για φωνή και ορχήστρα του Μάντζαρου, ο Χόγκγουντ διευθύνει την Καμεράτα- Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε έργα Ροσίνι. Λίγες ημέρες νωρίτερα θα έχει προηγηθεί μια εμφάνιση του διάσημου ερμηνευτή με το Κουαρτέτο Καμεράτα σε έργα Χάιντν, Μότσαρτ και Ροσίνι. Την 1η Δεκεμβρίου με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Καμεράτα και στις 4/12 με την Καμεράτα- Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής,τη Χορωδία της ΕΡΤ και τους Μαρία Μητσοπούλου (υψίφωνο),Μυρτώ Παπαθανασίου (υψίφωνο),Αντώνη Κορωναίο (τενόρο) και Χριστόφορο Σταμπόγλη (βαθύφωνο).

Συμφωνική της Βιέννης
Η διάσημη πιανίστρια Ελέν Γκριμό γνωστή, πέρα από το ταλέντο της στα πλήκτρα, και για την οικολογική της συνείδηση – συμπράττει με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης υπό τον Φάμπιο Λουίζι στο Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς. Οι δύο συναυλίες εντάσσονται στην εξαιρετικά δημοφιλή σειρά «Μεγάλες ορχήστρες- Μεγάλοι μαέστροι» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και περιλαμβάνουν επίσης τη Συμφωνία σε ρε ελάσσονα του Σεζάρ Φρανκ. Στις 6 και 7 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του ΜεγάρουΜουσικής Αθηνών.

Μεγάλες λυρικές φωνές
Τέσσερις σημαντικοί ερμηνευτές των ημερών μας, η ιδιαίτερα αγαπητή στο ελληνικό κοινό γερμανίδα υψίφωνος Μαρλίς Πέτερσεν, η διεθνώς καταξιωμένη ελληνογερμανίδα μεσόφωνος Στέλλα Ντουφεξή, ο τενόρος Βέρνερ Γκούρα και ο βαρύτονος Κόνραντ Γιάρνοτ, ενώνουν επί σκηνής τις δυνάμεις τους εγκαινιάζοντας τη σειρά «Μεγάλες λυρικές φωνές της εποχής μας». Το πρόγραμμα της συναυλίας αποτελείται από τραγούδια και φωνητικά κουαρτέτα του Γιοχάνες Μπραμς. Στις 13 Δεκεμβρίου, στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

«Η απαγωγή από το Σεράι»
Ο διεθνώς καταξιωμένος συμπατριώτης μας τενόρος Μάριο Τσεφίρι αλλά και η επίσης ανερχόμενη στο εξωτερικό υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου συμμετέχουν στη δημοφιλή όπερα του Μότσαρτ «Η απαγωγή από το Σεράι» την οποία παρουσιάζει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για έργο που ολοκληρώθηκε σε μια ευτυχή περίοδο της ζωής του συνθέτη- λίγες ημέρες μετά την πρεμιέρα του Ιουλίου του 1782 παντρεύτηκε την Κονστάντσε Βέμπερ και ίσως δεν είναι σύμπτωση ότι χάρισε το μικρό όνομα της συζύγου του στη βασική ηρωίδα της όπερας- και η αισιοδοξία αυτή είναι διάχυτη στον χαρακτήρα της «Απαγωγής». Στις 11, 15,17 και 19 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

«Ριγκολέτο»
Η νέα παραγωγή της δημοφιλέστατης όπερας «Ριγκολέτο» του Βέρντι αποτελεί μία από τις πλέον ελκυστικές προτάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Σε ό,τι αφορά το εν λόγω έργο τα πολλά λόγια είναι μάλλον περιττά. Πρόκειται για μία από τις μελωδικότερες όπερες του διεθνούς ρεπερτορίου. Τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια της νέας παραγωγής υπογράφει ο Νίκος Πετρόπουλος. Από τις 19 ως τις 30 Δεκεμβρίου στο θέατρο Ολύμπια (και στις 2, 3,4 και 6 Ιανουαρίου 2009).

«Τζιάνι Σκίκι»
Μία ακόμη ευκαιρία για όλους όσοι πέρυσι δεν πρόλαβαν να δουν τον απολαυστικό «Τζιάνι Σκίκι» του Πουτσίνι προσφέρεται εφέτος. Εν προκειμένω, θα παιχθεί σε κοινή παράσταση με το μονόπρακτο «Μια φλωρεντινή τραγωδία» του Αλεξάντερ φον Τσεμλίνσκι, το οποίο παρουσιάζεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε πανελλήνια πρεμιέρα. Η σκηνοθεσία είναι του Τζον Φουλτζέιμς. Στις 23, 25, 26, 28, 29 και 30/11 στο θέατρο Ολύμπια.

Ρολάντο Βιγιαζόν
Καίτοι πολλές- ως καθόλου- λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές, ο διάσημος μεξικανός τενόρος Ρολάντο Βιγιαζόν αναμένεται να εμφανιστεί στην Αθήνα. Η συναυλία του θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ πιθανώς θα έχει μαζί του τη νεαρή ανερχόμενη υψίφωνο Νίνο Μαχάιτζε, με την οποία πρόσφατα ερμήνευσαν στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της όπερας του Γκουνό «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Στις 29 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.