Στήριξη
«Με λυμένα τα χέρια» πορεύεται πλέον ο εικονιζόμενος στο σκίτσο υπουργός Οικονομίας κ. Γ.Αλογοσκούφης, μετά τη στήριξή του από τον πρωθυπουργό κ. Κ.Καραμανλή , με κορύφωση τη ΔΕΘ, όπως και τη χθεσινή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής της ΝΔ.

* * *
Ετσι, ο κ. Αλογοσκούφης θα ρίξει το βάρος του στην κατάρτιση του προσχεδίου του κρατικού προϋπολογισμού 2009 που θα είναι έτοιμο σε λίγες ημέρες, στο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που θα το υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως τις 15 Οκτωβρίου και στο ξεκαθάρισμα του νέου κύκλου μεταρρυθμίσεων, γύρω από το οποίο υπάρχει ακόμα σύγχυση…

Χαρακτηρισμοί
Απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί ακούστηκαν χθες για τους χειρισμούς των υπουργείων Οικονομίας και Μεταφορών σχετικά με τη συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής για την Ολυμπιακή.

* * *
Και τούτο διότι προχθές, Πέμπτη, τα δύο υπουργεία διοχέτευαν την πληροφορία ότι η εν λόγω διυπουργική επιτροπή θα συνεδρίαζε, σήμερα, Σάββατο. Αντ΄ αυτού, η συνεδρίαση έγινε χθες, Παρασκευή, στις 9.30 το πρωί «εν κρυπτώ». Εμείς πάντως δεν υιοθετούμε τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, εκτός εκείνου που αναφέρεται στην παραπληροφόρηση.

Το αίτημα…
Αλλού τρως, αλλού πίνεις κ.ο.κ. τραγουδάνε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στους έλληνες διαχειριστές πλοίων που ζητούν την επέμβαση σχεδόν σύσσωμου του Ελληνικού Στρατού (Στρατός Ξηράς, Πολεμικό Ναυτικό, Πολεμική Αεροπορία) μαζί με τις εφεδρείες για την προστασία των πλοίων που δέχονται πειρατικές επιθέσεις στη Σομαλία. * * *
Τα οποία πλοία έχουν υψωμένες ξένες σημαίες και είναι επανδρωμένα με ξένους ναυτικούς, πλην ενός που είχε πλοίαρχο Ελληνα, για να είμαστε ακριβείς. Το μόνο που συνδέει τα πλοία αυτά με την Ελλάδα είναι η διαχείρισή τους, η οποία λέγεται ότι είναι ελληνική, καθώς έτσι όπως έχουνε γίνει τα πράγματα στη ναυτιλία, άντε να βρεις τώρα ποιος είναι ποιανού…

…και το μπλέξιμο
Το ΥΕΝ βεβαίως διαβίβασε σχετικό αίτημα στα συναρμόδια υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών, να εξεταστεί δηλαδή η δυνατότητα αποστολής σκάφους του Πολεμικού Ναυτικού στη Σομαλία, διότι αφενός το ζήτησε ο έλληνας γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κ. Ευθ. Μητρόπουλος και αφετέρου διότι δεν μπορείς να λες ότι είσαι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου και στα δύσκολα να στρίβεις.

* * *
Συνεπώς, ορθή η κίνηση του ΥΕΝ και παίρνει δέκα με τόνο. Επίσης, εξίσου ορθό είναι το αίτημά του να εξεταστεί το όλον ζήτημα στους κόλπους του ΝΑΤΟ, διότι, γιατί να στείλουμε εμείς πολεμικό πλοίο για να προστατεύει πλοία που έχουν υψωμένη τη σημαία της Λιβερίας, της Μάλτας, της μιας και της άλλης χώρας και είναι επανδρωμένα με Φιλιππινέζους, Κονγκολέζους και δεν ξέρω και γω με ποιους άλλους ακόμη.

* * *
Να στείλουν η Λιβερία, η Μάλτα και οι Φιλιππίνες. «Δεν λέει» να πληρώνουν οι έλληνες φορολογούμενοι… και τα πλοία να μην έχουν υψωμένη ούτε την ελληνική σημαία.

Πλωτές γέφυρες
Και μιας και μιλάμε για το ΥΕΝ, χθες ο νέος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αν. Παπαληγούρας, εγκαινιάζοντας το νέο επιβατηγό- οχηματαγωγό πλοίο της ΑΝΕΚ «Ελυρος», υπογράμμισε ότι «σε μια χαρακτηριστικά πολυνησιακή χώρα όπως η Ελλάς, τα πλοία είναι οι πλωτές γέφυρες που προσφέρουν όχι μόνο πεδίο για οικονομική δράση, αλλά ένα κυριολεκτικά κοινωνικό λειτούργημα».

* * *
Ενδιαφέρουσα η προσέγγιση, να δούμε μόνο πώς μεταφράζεται στην πράξη. Διότι ο κύριος υπουργός έχει πάρει στα χέρια του την «καυτή πατάτα» των αγόνων γραμμών και έχει ενδιαφέρον να δούμε πλωτές γέφυρες όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά και στα μικρότερα νησιά, τόσο της παραμεθορίου όπως είναι η Τήλος, η Νίσυρος αλλά και η Λήμνος όσο και στα πιο κοντινά κυκλαδονήσια όπως η Ηρακλειά, η Σίκινος και η Ανάφη.