Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την Ολυμπιακή, καθώς σήμερα ή αύριο αναμένεται να συνεδριάσει η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων με αντικείμενο την προκήρυξη τριών διαγωνισμών για την εξεύρεση ιδιωτών που θα αγοράσουν τον αερομεταφορέα και τις άλλες δύο εταιρείες που θα προκύψουν από το σύμπλεγμα των εταιρειών της ΟΑ. Η Διυπουργική Επιτροπή θα προκηρύξει τρεις διεθνείς διαγωνισμούς για το πτητικό κομμάτι, για την επίγεια εξυπηρέτηση και το cargo και για την τεχνική βάση. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαγωνισμών θα είναι το τέλος Δεκεμβρίου και τα περιουσιακά στοιχεία των εταιρειών θα αποτιμηθούν από ανεξάρτητους εκτιμητές. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία Πάνθεον που θα αναλάβει το πτητικό έργο καθώς και οι υπό σύσταση εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών και τεχνικής βάσης θα λειτουργήσουν για μεταβατικό διάστημα τεσσάρων μηνών, με μετοχική σύνθεση 51% Δημόσιο και 49% ιδιώτης, ως εταιρείες-«κέλυφος» για την πλήρη αποκρατικοποίηση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής.
Χθες κατατέθηκε στη Βουλή και τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών με την οποία προβλέπεται ότι η Ολυμπιακή είναι δυνατόν να τεθεί υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του Πτωχευτικού Κώδικα. Στην περίπτωση αυτή θα διοριστεί εκκαθαριστής και η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί. Επίσης προβλέπεται η παράταση του μονοπωλίου των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης της Ολυμπιακής στα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια για έναν ακόμη χρόνο.
Παρατείνεται επίσης για έναν χρόνο η ισχύς των διατάξεων σε σχέση με την προστασία της Ολυμπιακής έναντι των πιστωτών της, δηλαδή ως και την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, χωρίς να αλλάζει τίποτε στα χρονοδιαγράμματα που παρουσιάστηκαν. Ακόμη εισάγεται ειδική ρύθμιση, η οποία διευκολύνει την εφαρμογή της συμφωνίας της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με την ασφαλή νομικά μετάβαση στις τρεις νέες εταιρείες της Ολυμπιακής. Στην εν λόγω ρύθμιση προβλέπεται επίσης εξουσιοδότηση στους αρμόδιους υπουργούς για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που αφορούν ενίσχυση του ασφαλιστικού καθεστώτος των υπαλλήλων, μεταφορά σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, εφάπαξ παροχές ή βοηθήματα, παροχές για απώλεια εισοδήματος, μοριοδότηση των συμβασιούχων σε διαγωνισμούς και προγράμματα επιδότησης της απασχόλησής τους. Τα μέτρα αυτά θα προσδιοριστούν και θα επισημοποιηθούν επακριβώς από την κυβέρνηση μετά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή και την ολοκλήρωση του διαλόγου με τους εργαζομένους σε δύο εβδομάδες από σήμερα.
Στο μεταξύ νωρίτερα χθες ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή για τα στάδια του σχεδίου που αφορά την Ολυμπιακή και πήρε το τελικό «πράσινο φως».
Προστασία της εταιρείας από τους πιστωτές για ακόμη έναν χρόνο
«Προχωρούμε μπροστά, επιτελώντας το πατριωτικό μας καθήκον και λύνοντας ένα πρόβλημα το οποίο ταλανίζει το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας,την οικονομία και την κοινωνία για 30 χρόνια. Και ταυτόχρονα δίνουμε μια λύση, η οποία είναι κοινωνικά δίκαιη. Οχι μόνο γιατί καλύπτουμε- και καλύπτουμε απολύτως- τους εργαζομένους,αλλά και γιατί θα σταματήσουν οι φορολογούμενοι, τα φτωχά λαϊκά στρώματα ακόμη περισσότερο,να πληρώνουν για ένα “βαρέλι χωρίς πάτο”» δήλωσε μετά τη συνάντηση ο κ. Χατζηδάκης.
Στο μεταξύ συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ) με την εξής σύνθεση: πρόεδρος Λευτέρης Βαμβακούλας, αντιπρόεδρος Νίκος Σωτηρόπουλος, γενικός γραμματέας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ταμίας Δημήτρης Μαλεβίτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας Ιωάννης Παπαδόπουλος, μέλη Ιωάννης Γιαννόπουλος, Νίκος Κεραμιτσόπουλος. Η ΕΧΠΑ εξέδωσε χθες ανακοίνωση με την οποία καλεί τον υπουργό Μεταφορών να σταματήσει να δυναμιτίζει το αναγκαίο κλίμα σύνεσης που απαιτείται στις δύσκολες αυτές στιγμές.
«Είναι ώρα για επιμελή προσπάθεια επίλυσης των σοβαρών νομικών, εμπορικών και επιχειρησιακών εκκρεμοτήτων που ανακύπτουν, προκειμένου το εγχείρημα να μην οδηγηθεί και πάλι σε αδιέξοδο όπως το 2003,αφήνοντας όμως τότε πίσω εκατοντάδες εξαπατημένων συνταξιούχων και αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ελλείμματος».
Οι πιλότοι των Ολυμπιακών Αερογραμμών «διεκδικούν το δικαίωμά τους να εργάζονται όλοι στον Εθνικό Αερομεταφορέα με το ίδιο αίσθημα ευθύνης και ασφάλειας» καταλήγει η ανακοίνωση.
Χθες κατατέθηκε στη Βουλή και τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών με την οποία όλες οι αρμοδιότητες για τα έργα των σιδηροδρόμων περνούν στην ΕΡΓΟΣΕ, ενώ οι μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων μεταξύ των εταιρειών του ΟΣΕ μπορούν να γίνονται με κοινές υπουργικές αποφάσεις.