Χ ωρίς καμία αλλαγή σε σχέση με την περυσινή χρονιά, αλλά με αναφορές στα νέα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων που έχει εξαγγείλει ο υπουργός Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδης , ανακοινώθηκε χθες η εξεταστέα και διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γ΄ τάξης γενικού λυκείου, καθώς και της Δ΄ τάξης των εσπερινών λυκείων, που θα εξεταστούν πανελλαδικώς το καλοκαίρι για την εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μαζί με τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη, σε όλα τα σχολεία της χώρας εστάλησαν από το υπουργείο Παιδείας και οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων.

« Τα αναλυτικά προγράμματα,καθώς και τα βιβλία του λυκείου,είναι ήδη αρκετά παλαιά » αναφέρεται στις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας με αφορμή το μάθημα των Θρησκευτικών. « Είναι ανάγκη να ξεπεράσουμε την επίδραση που άσκησε η θεολογία των κλάδων στα διδακτικά βιβλία του μαθήματος και ειδικά για το λύκειονα προβούμε μελλοντικά σε ριζικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα » προαγγέλλει η ηγεσία του υπουργείου. « Σε μια νέα προσέγγιση,το αναλυτικό πρόγραμμα του λυκείου,αντί να περιλαμβάνει πολλές και διάφορες διδακτικές ενότητες και να διακρίνεται θεματικά με στεγανό τρόπο από τάξη σε τάξη,είναι δυνατό να ενσωματώνει πολυπρισματικά στοιχεία και να κινείται γύρω από ορισμένους θεμελιώδεις θεματικούς άξονες, όπως Θεός, κόσμος, άνθρωπος,κοινωνία,πολιτισμός » αναφέρεται στις οδηγίες που διαβιβάστηκαν στα σχολεία. Για τα μαθήματα Γλώσσας αναφέρεται ότι « η διδασκαλία πρέπει να γίνεται με διδακτικό υλικό που επιλέγεται από τον διδάσκοντα, κατά περίπτωση,με βάση τα βιβλία αναφοράς (Γραμματική και Συντακτικό) ». Τα αποσπάσματα (θέματα αδίδακτου πεζού αττικού κειμένου) που προορίζονται για την άσκηση των μαθητών επιλέγονται ελεύθερα από τους διδάσκοντες, ανάλογα με το επίπεδο γλωσσικής κατάρτισης των μαθητών, κλιμακούμενα ως προς τη δυσκολία από την αρχή της Β΄ τάξης προς το τέλος της Γ΄ τάξης.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ τάξης του λυκείου η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη συμπίπτουν, διότι στόχος του εν λόγω μαθήματος είναι η καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων στους μαθητές και όχι η διδασκαλία ορισμένων κειμένων του σχολικού βιβλίου. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα διδαχθούν όλα τα κείμενα, αλλά θα γίνει επιλογή.

Στα Μαθηματικά και στα Στοιχεία Στατιστικής, τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου που φέρουν αστερίσκο δεν θα διδάσκονται και, άρα, δεν θα εξετάζονται. Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή για την απόδειξη άλλων προτάσεων. Στο βιβλίο της Βιολογίας, στην εξεταστέα- διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται τα παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, τον προγραμματισμό της ύλης, προκειμένου να επιτευχθεί η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του εκπαιδευτικού έργου τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τους μαθητές, ανέλαβε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. «Η έγκαιρη ενημέρωση διδασκόντων και διδασκομένων για το περιεχόμενο της εξεταστέας ύλης και για τον τρόπο με τον οποίο αυτή θα διδαχθεί, συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος,καθοδηγεί τους διδάσκοντες και διευκολύνει τους μαθητές ώστε να επιτύχουν το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία» δήλωσε σχετικά χθες ο κ. Στυλιανίδης.