Η έκθεση αρθρώνεται σε εννέα ενότητες «οι οποίες τηρούν τη χρονική διαδοχή,δίνοντας το έναυσμα για να γίνουν περισσότερο ουσιαστικές προσεγγίσεις» σύμφωνα με τα λεγόμενα της επιμελήτριάς της,κυρίας Μαρίας Βασιλάκη.Ο λόγος για τις εξής: Οι απαρχές της βυζαντινής τέχνης,από τον Μ.Κωνσταντίνο και τον Ιουστινιανό ως το τέλος της Εικονομαχίας,το Ιερό Παλάτι,το σπίτι,ο ναός, η τέχνη των εικόνων,το Βυζάντιο και η Δύση,το Βυζάντιο και οι γείτονές του και η Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά.Τα αντικείμενα που περιλαμβάνουν επιχειρούν να φωτίσουν το μεγαλείο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και παράλληλα να προβάλουν την ποικιλία,τη δύναμη και τη μακροβιότητα της καλλιτεχνικής της παραγωγής. Ξεχωριστή σημασία ανάμεσα στα αντικείμενα αυτά κατέχει τέμπλο από τη Μονή Σκριπούς του Ορχομενού Βοιωτίας,καθώς επίσης και τέσσερις από τις εννέα εικόνες που διαθέτει η μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, διότι παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό,όπως αναφέρει η κυρία Βασιλάκη. Οπως μας επισημαίνει η ίδια, τέλος,ιδιαίτερης σημασίας επίσης είναι το Δισκοπότηρο Αντιοχείας (500-550 μ.Χ.) σε επιχρυσωμένο ασήμι, το οποίο ταξιδεύει για πρώτη φορά εκτός Μητροπολιτικού Μουσείου Νέας Υόρκης.O λόγος για ένα αντικείμενο «με ιστορία που θα ζήλευε ο ίδιος ο Νταν Μπράουν».Και αυτό διότι «το Δισκοπότηρο της Αντιοχείας,που ο θρύλος λέει πως ήταν το Δισκοπότηρο του Μυστικού Δείπνου,ήταν πιθανότατα…φωτιστικό!». Πολλά και σημαντικά αντικείμενα της έκθεσης επίσης προέρχονται από το Εθνικό Μουσείο Βελιγραδίου τα οποία βρέθηκαν για πρώτη φορά εκτός Σερβίας λόγω επισκευών στο συγκεκριμένο μουσείο.

Τόσο ο κ.Δεληβορριάς,τέλος, όσο και η κυρία Βασιλάκη δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον κατάλογο,το βιβλίο που θα αφήσει πίσω της αυτή η έκθεση και το οποίο κλείνει στις 500 σελίδες του τη συνεργασία των διαπρεπέστερων βυζαντινολόγων του κόσμουελλήνων τε και ξένων.Ο λόγος για ένα βιβλίο αναφοράς, ένα μεγάλο μέρος του υλικού του οποίου προσφέρεται στην έρευνα για πρώτη φορά και το οποίο περιλαμβάνει 13 εισαγωγικά κείμενα για την ιστορία και την τέχνη του Βυζαντίου,λήμματα για το καθένα από τα 400 εκθέματα, καθώς και πλούσια εικονογράφηση.Χορηγοί της έκθεσης είναι το Ιδρυμα Ιωάννου Φ.Κωστοπούλου,το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και το Ιδρυμα Α.Γ.Λεβέντη.