Σ υνεχίζεται το γαϊτανάκι στις τιμές των καυσίμων: η επίσημη τιμή από τις τιμοληψίες του υπουργείου που θα ανακοινωθεί σήμερα θα είναι μειωμένη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο υπάρχουν πολλά πρατήρια τόσο μέσα στην Αθήνα όσο κυρίως στην επαρχία που πωλούν ως και 1,22 ευρώ το λίτρο, με πιο συνηθισμένες τιμές το 1,13- 1,16, αλλά και αρκετά πρατήρια σε σαφώς χαμηλότερες τιμές. Στην προηγούμενη τιμοληψία στις 12 Σεπτεμβρίου, η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,193 ευρώ ανά λίτρο, που πλέον έχει αποκλιμακωθεί, αλλά όχι στον βαθμό που θα έπρεπε. Κύκλοι της αγοράς τονίζουν ότι «όλοι οι πρατηριούχοι μπορούν να πουλήσουν 5 λεπτά φθηνότερα τη βενζίνη και να βγάζουν καλό κέρδος,αλλά αφού δεν ελέγχονται γιατί να στριμωχτούν οι ίδιοι;». Στο Κιλκίς και στο Ρέθυμνο η διαφορά πώλησης της αμόλυβδης ήταν χθες 25 λεπτά το λίτρο, άρα κάποιος στην Κρήτη κερδοσκοπεί εμφανώς.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρ.Φώλιας επαναλαμβάνει προς όλες τις κατευθύνσεις πως «ο καταναλωτής δικαιούται προσιτές τιμές», αλλά αυτό δεν τηρείται στην πράξη, αφού πολλές (όχι όλες) εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών αλλά κυρίως οι πρατηριούχοι φαίνεται να κερδοσκοπούν και πάλι.

Στο διάστημα από τις 7 Ιουλίου ως τις 8 Σεπτεμβρίου, οι μεν τιμές αμόλυβδης Ανατολικής Μεσογείου εμφάνισαν μείωση κατά 14,2%. Την ίδια περίοδο, τα ελληνικά διυλιστήρια μείωσαν αντίστοιχα τις τιμές πώλησης από τα διυλιστήρια (ex factory) προς τις εταιρείες εμπορίας κατά 12,8%. Οι εταιρείες και κυρίως οι πρατηριούχοι στο ίδιο διάστημα αύξησαν το μεικτό περιθώριο κέρδους τους κατά 14,3%. Στο μεταξύ, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, αφού αποδίδει την ακρίβεια στα καύσιμα στην πορεία των διεθνών τιμών και μόνον, διευκρινίζει και επίσημα ότι η τιμή του αργού πετρελαίου δεν έχει άμεση σχέση με τις τιμές αντλίας αλλά με τα προϊόντα του αργού, δηλ. βενζίνες και ντίζελ όπως αυτά διατιμώνται στις διεθνείς αγορές. Υπενθυμίζει επίσης ότι το 45% των λιανικών τιμών αποτελείται από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης που είναι σταθερός και ότι η διεθνής τιμή του αργού μεταβάλλεται στο σύνολό της, ενώ η τιμή αντλίας αποτελείται από ένα μεταβαλλόμενο κομμάτι, αυτό που εξαρτάται από τις διεθνείς τιμές και από ένα σταθερό, τους φόρους.