«Ψυχώ», «Τα πουλιά», «Το χέρι που σκοτώνει», «Οικογενειακή συνωμοσία», «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά», «Η θηλιά», «Ποιος σκότωσε τον Χάρι». Επτά μνημειώδεις στιγμές κινηματογραφικού τρόμου, επτά κολοσσιαίες ταινίες με την υπογραφή ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Το όνομά του υπήρξε η καλύτερη διαφήμιση του έργου του: Αλφρεντ Χίτσκοκ. Αρχής γενομένης από αύριο και για τις επόμενες έξι Κυριακές, ο μετρ του σασπένς και της αγωνίας θα χτυπάει την πόρτα του σπιτιού των αναγνωστών του «Βήματος». Με αφετηρία τα περίφημα «Πουλιά» (1963) προσφέρεται η δυνατότητα μιας σπάνιας κινηματογραφικής συλλογής. « “Το Βήμα” αγκαλιάζει όλες τις Τέχνες, όχι μόνο τη μουσική,και οι ταινίες του Αλφρεντ Χίτσκοκ έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στον κινηματογράφο» επεσήμανε ο διευθυντής συντάξεως του «Βήματος της Κυριακής» κ. Ι. Κ. Πρετεντέρης στην παρουσίαση της προσφοράς χθες το μεσημέρι στο κτίριο του ΔΟΛ. Ομιλητές ήταν επίσης ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής και ο κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Μπακογιαννόπουλος .
Μιλώντας για το έργο του Χίτσκοκ, ο κ. Μπακογιαννόπουλος στάθηκε στη μοναδικότητά του. «Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ είναι ένα μοναδικό φαινόμενο που μαζί του μόνο το φαινόμενο Τσάρλι Τσάπλιν μπορεί να συγκριθεί» είπε. «Γιατί και οι δύο αναγνωρίζονται αμέσως από τους πάντες· και από το μεγάλο κοινό και από τους διανοουμένους ». Ο κ. Μπακογιαννόπουλος θύμισε στο ακροατήριο ότι ο όρος «χιτσκοκικό σασπένς» έχει γίνει κομμάτι της καθομιλουμένης και ότι οι ταινίες του «Χιτς» (όπως αποκαλούσαν τον σκηνοθέτη οι συνεργάτες του) εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενα λατρείας. «Η επιτυχία του Χίτσκοκ οφείλεται στο ότι είχε βρει ένα είδος ρίζας:τον φόβο.Ο ανομολόγητος φόβος που μας διακατέχει όλους και το διαβρωτικό χιούμορ του Χίτσκοκ ήταν τα υλικά για τη δημιουργία υπέροχων ταινιών που σε τρομάζουν τόσο ώστε να φύγεις χαλαρός».
Από την παρουσίαση δεν έλειψε η εκτενής αναφορά σε μια ιστορία των παιδικών χρόνων του Χίτσκοκ που πολύ πιθανόν να έπαιξε ρόλο στην κατοπινή σχέση του σκηνοθέτη με τον φόβο: όταν ήταν ακόμη μικρό παιδί στο Λονδίνο, ο πατέρας του τον έστειλε να δώσει κάτι σε κάποιον συνεργάτη του και εκείνος τον κλείδωσε επί δύο ολόκληρες ώρες σε ένα δωμάτιο. Είναι μια ιστορία που ο Χίτσκοκ διηγούνταν συχνά στις συνεντεύξεις του. Από την πλευρά του ο Γιάννης Σμαραγδής έδωσε την απάντηση στο ερώτημα γιατί είναι σημαντικό να έχει κανείς στο σπίτι του μια συλλογή ταινιών του Χίτσκοκ: «Επειδή οι ταινίες του Χίτσκοκ είναι έργα τέχνης, όπως είναι τα ποιήματα του Καβάφη και οι πίνακες των μεγάλων ζωγράφων» είπε ο σκηνοθέτης του «Εl Greco». «Και γιατί η σχέση ενός ανθρώπου με ένα έργο Τέχνης δεν τελειώνει ποτέ. Κάποια στιγμή θα καταφύγεις και πάλι σε αυτό».
Ο μετρ του σασπένς στο «Βήμα»
«Ψυχώ», «Τα πουλιά», «Το χέρι που σκοτώνει», «Οικογενειακή συνωμοσία», «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά», «Η θηλιά», «Ποιος σκότωσε τον Χάρι». Επτά μνημειώδεις στιγμές κινηματογραφικού τρόμου, επτά κολοσσιαίες ταινίες με την υπογραφή ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Το όνομά του υπήρξε η καλύτερη διαφήμιση του έργου του: Αλφρεντ Χίτσκοκ. Αρχής γενομένης από αύριο και για τις επόμενες έξι Κυριακές, ο μετρ του σασπένς και της αγωνίας θα χτυπάει την πόρτα του σπιτιού των αναγνωστών του «Βήματος».
«Ψυχώ», «Τα πουλιά», «Το χέρι που σκοτώνει», «Οικογενειακή συνωμοσία», «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά», «Η θηλιά», «Ποιος σκότωσε τον Χάρι». Επτά μνημειώδεις στιγμές κινηματογραφικού τρόμου, επτά κολοσσιαίες ταινίες με την υπογραφή ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Το όνομά του υπήρξε η καλύτερη διαφήμιση του έργου του: Αλφρεντ Χίτσκοκ. Αρχής γενομένης από αύριο και για τις επόμενες έξι Κυριακές, ο μετρ του σασπένς και της αγωνίας θα χτυπάει την πόρτα του σπιτιού των αναγνωστών του «Βήματος».
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.