ΝΑΪΡΟΜΠΙ. Διεθνείς ναυτιλιακές και μεταφορικές εταιρείες ζήτησαν χθες από τις χώρες που διαθέτουν ισχυρό Πολεμικό Ναυτικό να κάνουν περισσότερα για να σταματήσει η πειρατεία στο Κέρας της Αφρικής, στα ανοικτά της Σομαλίας. Χθες άλλα δύο πλοία, το ένα μάλιστα το ελληνόκτητο «Κένταυροι», τέθηκαν υπό τον έλεγχο των ενόπλων Σομαλών οι οποίοι συνέλαβαν και τα 49 μέλη των δυο πληρωμάτων. Αλλο ένα ελληνικών συμφερόντων πλοίο, το «Ρeter S», έγινε στόχος των πειρατών αλλά ευτυχώς κατάφερε να απομακρυνθεί εγκαίρως. Το με σημαία Μάλτας «Κένταυροι» δεν είχε έλληνες ναυτικούς. Το πλήρωμά του αποτελείται από 25 Φιλιππινέζους.

« Η συνεχιζόμενη αδράνεια σε αυτές τις βίαιες πράξεις θα μπορούσε να αναγκάσει τους πλοιοκτήτες να αλλάξουν την πορεία των φορτηγών τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, με σοβαρές συνέπειες για το διεθνές εμπόριο,περιλαμβανομένης της αύξησης των τιμών των μεταφερομένων αγαθών » αναφέρει το κοινό ανακοινωθέν ενώσεων πλοιοκτητών και μεταφορών. Ζητούν από τα Ηνωμένα Εθνη και την Υπηρεσία Ναυτιλίας του διεθνούς οργανισμού με έδρα το Λονδίνο την ανάπτυξη αποτελεσματικών ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή. Το «Κένταυροι» δέχτηκε την επίθεση πέντε βαριά οπλισμένων ανδρών στα ανοικτά του Μογκαντίσου, της σομαλικής πρωτεύουσας. Αυτό δείχνει ότι οι σομαλοί πειρατές διευρύνουν την ακτίνα δράσης τους, αφού συνήθως δρούσαν στα βόρεια της Σομαλίας και τώρα επεκτάθηκαν και στα νότια. Το ελληνόκτητο πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Νασάου της Αιθιοπίας με προορισμό τη Μομπάσα της Κένυας για να ξεφορτώσει αλάτι.

Σύμφωνα με στέλεχος του Διεθνούς Γραφείου Ναυσιπλοΐας (ΙΜΒ), πρόκειται για το 13ο ελληνόκτητο πλοίο που πέφτει στα χέρια πειρατών μέσα σε διάστημα δύο μηνών.

Τέσσερις ώρες αργότερα άλλο ένα πλοίο, με σημαία Χονγκ Κονγκ, το φορτηγό «Τhe Great Creation», με επίσης 25μελές πλήρωμα, έπεσε και αυτό στα χέρια των πειρατών στον Κόλπο του Αντεν. Οι πειρατές καταδίωξαν με ταχύπλοα και ένα νορβηγικό φορτηγό πλοίο το οποίο μετέφερε χημικά αλλά δεν κατάφεραν να το θέσουν υπό τον έλεγχό τους.

Πριν από έναν μήνα πειρατές είχαν καταλάβει το γαλλικό γιοτ «Le Ρonant» το οποίο τελικά απελευθερώθηκε στις 11 Απριλίου όταν οι γαλλικές δυνάμεις ασφαλείας πραγματοποίησαν επιχείρηση συλλαμβάνοντας έξι από τους πειρατές οι οποίοι τώρα κρατούνται στις φυλακές του Παρισιού.

Δώδεκα άτομα βαριά οπλισμένα επιχείρησαν να επιβιβασθούν και στο ελληνόκτητο, με σημαία Λιβερίας, φορτηγό πλοίο «Ρeter S», το οποίο, με φορτίο σιτάρι και 24μελές πλήρωμα- 22 Φιλιπινέζοι, ένας Ρουμάνος και ο έλληνας πλοίαρχος- έπλεε στο θαλάσσιο στενό μεταξύ Υεμένης και Σομαλίας με κατεύθυνση το Ιράν, όπου και θα ξεφόρτωνε.

Το ρεσάλτο των πειρατών απετράπη διότι, σύμφωνα με τον έλληνα καπετάνιο, τα μέλη του πληρώματος που γνώριζαν την επικινδυνότητα της συγκεκριμένης πορείας ήταν σε επιφυλακή και μόλις αντιλήφθηκαν τους πειρατές εκτόξευσαν εναντίον τους με τις μάνικες του πλοίου τόνους νερού.