«Παγωμένος» έφυγε χθες από το Μέγαρο Μαξίμου ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρ. Φώλιας μετά τη συνεργασία που είχε με τον πρωθυπουργό κ. Κ.Καραμανλή.

Η ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία στα καύσιμα ήταν ένα από τα βασικά θέματα που εξετάστηκαν καθώς η κυβέρνηση ανησυχεί για την ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία αλλά και την επίδραση που έχει η ακρίβεια στην αγορά πάνω στο πολιτικό κλίμα και στην εικόνα της κυβέρνησης.

Ο υπουργός Ανάπτυξης εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου παραδέχθηκε ότι υπάρχει κερδοσκοπία στα καύσιμα λέγοντας: «Αυτή θέλουμε να εντοπίσουμε.Το να μιλάμε θεωρητικά είναι ένα θέμα. Το να την εντοπίσουμε και να την τιμωρήσουμεείναι το ζητούμενο» ενώ σε ερώτηση αν πιστεύει ότι πληρώνουμε ακριβά τα καύσιμα απάντησε : «Αυτό που πιστεύει όλος ο λαός,το πιστεύω και εγώ». Σε συμφωνίες κυρίων με τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών θέλει να προχωρήσει η κυβέρνηση ώστε αφενός να τιθασευτούν οι τιμές των καυσίμων και αφετέρου να ελεγχθούν κατά το δυνατόν οι πρατηριούχοι που είναι συνδεδεμένοι με τις εταιρείες και να μην κρατούν την τιμή της αμόλυβδης σε υψηλά επίπεδα.

Μίλησε επίσης για ομάδα ελεγκτών του υπουργείου από τη Γραμματεία Εμπορίου οι οποίοι ελέγχουν τα πρατήρια καυσίμων και προανήγγειλε μέτρα τον Οκτώβριο λέγοντας ότι «θα συνεχισθούν οι έλεγχοι για στρέβλωση στην αγορά.Ως το τέλος του μηνός θα μας καταθέσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού τα πορίσματα και θα πάρουμε αποφάσεις».

Το υπουργείο Ανάπτυξης λαμβάνει πλέον κοστολογικά στοιχεία από το διυλιστήριο ως και την κατανάλωση για να παρακολουθεί τη διαμόρφωση των τιμών, ενώ ο κ. Φώλιας είπε ότι δεν πιστεύει στα πυροσβεστικά μέτρα αλλά σε μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση του θέματος.

Επανέλαβε ότι θα ανατεθεί σε διεθνή μελετητικό οίκο να καταγράψει την πορεία διαμόρφωσης των τιμών των καυσίμων στην ελληνική αγορά, σε συνάρτηση και σύγκριση με τις υπόλοιπες 26 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Εν τω μεταξύ, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, μετά τις κατηγορίες του υπουργείου Ανάπτυξης για τις υψηλές τιμές καυσίμων, έβγαλε προχθές ανακοίνωση με την οποία σημειώνει ότι από 1ης Ιουλίου ως 12 Σεπτεμβρίου η τιμή του μπρεντ είχε μείωση 32,6%, η τιμή διυλιστηρίου μαζί με τους κρατικούς δασμούς είχε μείωση 4,2% και η λιανική τιμή της αμόλυβδης έπεσε κατά 6,1%.

Με τον τρόπο αυτόν ρίχνει το μπαλάκι στα διυλιστήρια και στους βενζινοπώλες και «απεκδύεται πάσης ευθύνης».

Κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης επανελάμβαναν χθες ότι «για την ακρίβεια στα καύσιμα ευθύνονται κυρίως ασυνείδητοι πρατηριούχοι» και εκεί κυρίως εντόπιζαν το πρόβλημα.

Κύκλοι της πετρελαϊκής αγοράς, σχολιάζοντας την ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕ, σχολίαζαν: «Πρώτον, οι εταιρείες εμπορίας συγκρίνουν το μπρεντ με την αμόλυβδη (δηλαδή μήλα με πορτοκάλια,λες και δεν ξέρουν από καύσιμα) και, δεύτερον, προσθέτουν τιμή διυλιστηρίου και κρατικούς δασμούς για να βγάλουν χαμηλότερη τη μείωση της ex factory πώλησης, που είναι στην πραγματικότητα 12,8% και όχι 4,2%».

Τέλος, ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών κατηγόρησε τις εταιρείες εμπορίας ότι κρατούν ομήρους τα βενζινάδικα με μακροχρόνιες λεόντειες συμβάσεις που δεν επιτρέπουν οποιαδήποτε ευελιξία στους πρατηριούχους.