Oι έκτακτες και δυσαναπλήρωτες ανάγκες καθηγητών σε πολλές περιοχές της χώρας καταλήγουν στην υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας, καθώς σήμερα σε πολλά σχολεία, κυρίως Γυμνάσια, η Ιστορία έχει ανατεθεί σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% σε καθηγητές ξένων φιλολογιών, όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί.

«Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία την εξάπλωση ενός φαινομένου που αφορά τη διδασκαλία της Ιστορίας στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας μας» αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας και καθηγητής φιλόλογος κ. Αγ.Παληκίδης. «Υπάρχουν σήμερα πολλά σχολεία,κυρίως Γυμνάσια,στα οποία η Ιστορία έχει ανατεθεί σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% σε καθηγητές ξένων φιλολογιών.Ο λόγος για τον οποίο γίνεται αυτό είναι πρόδηλος:υπάρχει πλεονάζον διδακτικό προσωπικό καθηγητών κυρίως της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας, των οποίων είναι αδύνατο να καλυφθεί έστω κατά προσέγγιση το υποχρεωτικό ωράριο με την αποκλειστική διδασκαλία του αντικειμένου τους.Γι΄ αυτό και οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναζητούν εναγωνίως τρόπους να “γεμίσουν” το διδακτικό τους ωράριο καταφεύγοντας στην εύκολη και “νομότυπη” λύση της ανάθεσης της Ιστορίας» εξηγεί.

Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Παληκίδης, «το κράτος λειτούργησε τα τελευταία χρόνια ως κακός επιχειρηματίας:διόρισε περισσότερους καθηγητές ξένων γλωσσών και θεολόγους από όσους χρειαζόταν και δεν ξέρει πώς να τους απασχολήσει.Μάλιστα,αρνείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιούργησε διορίζοντας ήέστωπροσλαμβάνοντας αναπληρωτές ή ωρομίσθιους φιλολόγους».