ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Το πλαίσιο εντός του οποίου θα πραγματοποιηθούν- βάσει του σχεδίου Χατζηδάκη- η «ομαδική ιδιωτικοποίηση» ορισμένων εκ των τμημάτων της Ολυμπιακής και η «εκκαθάριση» των υπολοίπων περιέγραψε χθες από τις Βρυξέλλες ο αρμόδιος για θέματα Μεταφορών επίτροπος κ. Αντόνιο Ταγιάνι. Ο επίτροπος σημείωσε ότι το πλαίσιο αυτό είναι το αποτέλεσμα της «εποικοδομητικής συνεργασίας» που είχε με τον έλληνα υπουργό, όπως ήταν και η χθεσινή έγκριση της Επιτροπής.

Επί της ουσίας ο ιταλός επίτροπος ανακοίνωσε ότι η Ολυμπιακή ως κρατική εταιρεία έχει πλέον αποβιώσει και ότι το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι να γίνει δωρητής των όποιων υγιών οργάνων διαθέτει, ώστε να συμβάλει στην επιβίωση της νέας- ιδιωτικής- εταιρείας που θα γεννηθεί εντός του προσεχούς έτους.

Για να είναι δε ο κ. Ταγιάνι απολύτως ασφαλής ότι η Ελλάδα θα υλοποιήσει πλήρως όσα ο κ. Χατζηδάκης δεσμεύθηκε πως θα πράξει, ανακοίνωσε τον διορισμό κοινοτικού πραγματογνώμονα υπό τον έλεγχο του οποίου θα διαδραματιστούν τους επόμενους μήνες οι τελευταίες πράξεις του έργου της κρατικής Ολυμπιακής. Ο πραγματογνώμονας θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.

Για τις Βρυξέλλες πάντως τα πράγματα στο εξής θα είναι μάλλον απλά: Η Επιτροπή, παραβλέποντας ότι τυπικά δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί αν και πόσα τελικά χρωστά η κρατική Ολυμπιακή στο ελληνικό κράτος, δήλωσε διατεθειμένη να παραγράψει τα πάντα, αρκεί να πάψει η εταιρεία να λειτουργεί έτσι όπως λειτούργησε τα τελευταία 15 χρόνια. Για να συμβεί δε αυτό, θα πρέπει να προωθηθεί αποφασιστικά η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, ούτως ώστε από την παλαιά Ολυμπιακή να προκύψουν τρεις οντότητες:

* μία αεροπορική εταιρεία, που θα αποκτήσει το 65% της μεταφορικής ικανότητας των σημερινών Ολυμπιακών Αερογραμμών, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης της ονομασίας και του λογοτύπου της ΟΑ, και * δύο άλλες εταιρείες που θα ασχολούνται αντιστοίχως με την επίγεια εξυπηρέτηση και τη συντήρηση.

Τα εναπομένοντα τμήματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας- Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση.

Επί της ουσίας, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή, πρόκειται για «λύση παρόμοια με την εκκαθάριση της Sabena και τη δημιουργία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε στη σημερινή Βrussels Αirlines». Σε ό,τι αφορά τη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί, θα έχει τη βασική υποχρέωση να εκτελεί, με το αζημίωτο, τα «ζωτικής σημασίας δρομολόγια στα ελληνικά νησιά». Από εκεί και πέρα «οι νέοι ιδιοκτήτες θα την αναπτύξουν βάσει του επιχειρηματικού σχεδίου τους και σύμφωνα με τους όρους της αγοράς».