Εξακολουθούν να αισχροκερδούν οι πρατηριούχοι ανά την Ελλάδα και δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους για μείωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης ανάλογη με την αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών καυσίμων. Το αποτέλεσμα είναι να πληρώνουν ακριβά την αμόλυβδη οι άτυχοι καταναλωτές, παρά την επίσημη αποκλιμάκωση των τιμών.
Παράλληλα, αρκετές (όχι όλες πάντως) εταιρείες εμπορίας καθυστερούν αδικαιολόγητα και αυτές να μετακυλίσουν στα πρατήρια τις μειωμένες τιμές υγρών καυσίμων με τις οποίες προμηθεύονται από τα διυλιστήρια το τελευταίο δεκαήμερο.
Το φαινόμενο κερδοσκοπίας με την αμόλυβδη βενζίνη (μόλις ανεβαίνουν οι διεθνείς τιμές καυσίμων αυτομάτως ακριβαίνει η βενζίνη αλλά στην αντίστροφη κίνηση παρατηρούνται σημαντικές και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις αποκλιμάκωσης) δεν είναι μοναδικό στη χώρα μας, αφού και στις τιμές των βασικών καταναλωτικών προϊόντων παρατηρείται ακριβώς το ίδιο.
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν στην προχθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, στο διάστημα από τις 7 Ιουλίου ως τις 8 Σεπτεμβρίου οι τιμές αμόλυβδης Ανατολικής Μεσογείου (το λεγόμενο Ρlatts της Ανατολικής Μεσογείου, που είναι ο μηχανισμός διαμόρφωσης των τιμών καυσίμων και στη χώρα μας) εμφάνισαν μείωση κατά 14,2%.
Την ίδια περίοδο τα ελληνικά διυλιστήρια ενσωμάτωσαν σχεδόν όλη αυτή την αποκλιμάκωση και μείωσαν αντίστοιχα της τιμές πώλησης από τα διυλιστήρια (ex factory) προς τις εταιρείες εμπορίας κατά 12,8%.
Οι εταιρείες, όμως, και οι πρατηριούχοι στο ίδιο διάστημα όχι μόνο δεν μείωσαν τις τιμές αλλά αύξησαν το μεικτό περιθώριο κέρδους τους κατά 14,3%, δηλαδή «κατέκλεψαν τους άτυχους οδηγούς». Η τελική τιμή της αμόλυβδης ήταν ελάχιστα μειωμένη, ενώ θα έπρεπε να ενσωματώσει μείωση τουλάχιστον 12%.
Παρ΄ όλα αυτά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μάλλον σηκώνουν τα χέρα ψηλά, επικαλούμενοι τη μόνιμη δικαιολογία ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Ακριβώς αυτή η αδυναμία των ελεγκτικών αρχών του κράτους, που περιορίζονται σε μη πραγματοποιούμενες απειλές, έχει αποθρασύνει τους εμπόρους καυσίμων. Ο κ. Φώλιας, γνωρίζοντας αυτές τις εξελίξεις, ανακοίνωσε ότι προχωρεί στην προκήρυξη ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την πρόσληψη ξένου οίκου με σκοπό τη μελέτη Κοστολογικής Διερεύνησης της Αγοράς των Πετρελαιοειδών.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης, σύμφωνα με πανελλαδικές μετρήσεις τιμών σε 2.300 πρατήρια, διαμορφώθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου στα 1,193 ευρώ ανά λίτρο σημειώνοντας μείωση κατά 0,58% σε σχέση με τη μέση τιμή της αμόλυβδης που ήταν 1,2 ευρώ στις 5 Σεπτεμβρίου, αλλά συνολικά οι τιμές της αμόλυβδης παραμένουν υψηλές, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται στα μέσα Οκτωβρίου περίπου 25% ακριβότερο από πέρυσι, ίσως και στα 85 λεπτά το λίτρο. Χθες στο Κιλκίς και στο Ρέθυμνο η διαφορά πώλησης της αμόλυβδης ήταν 30 λεπτά το λίτρο. Κάποιος στην Κρήτη κερδοσκοπεί εμφανώς αλλά δεν τιμωρείται.
Συνεχίζεται το πάρτι των κερδοσκόπων με την αμόλυβδη
Εξακολουθούν να αισχροκερδούν οι πρατηριούχοι ανά την Ελλάδα και δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους για μείωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης ανάλογη με την αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών καυσίμων. Το αποτέλεσμα είναι να πληρώνουν ακριβά την αμόλυβδη οι άτυχοι καταναλωτές, παρά την επίσημη αποκλιμάκωση των τιμών. Παράλληλα, αρκετές (όχι όλες πάντως) εταιρείες εμπορίας καθυστερούν αδικαιολόγητα και αυτές να μετακυλίσουν στα πρατήρια τις μειωμένες τιμές υγρών καυσίμων με τις οποίες προμηθεύονται από τα διυλιστήρια το τελευταίο δεκαήμερο.
Εξακολουθούν να αισχροκερδούν οι πρατηριούχοι ανά την Ελλάδα και δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους για μείωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης ανάλογη με την αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών καυσίμων. Το αποτέλεσμα είναι να πληρώνουν ακριβά την αμόλυβδη οι άτυχοι καταναλωτές, παρά την επίσημη αποκλιμάκωση των τιμών. Παράλληλα, αρκετές (όχι όλες πάντως) εταιρείες εμπορίας καθυστερούν αδικαιολόγητα και αυτές να μετακυλίσουν στα πρατήρια τις μειωμένες τιμές υγρών καυσίμων με τις οποίες προμηθεύονται από τα διυλιστήρια το τελευταίο δεκαήμερο.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.