▅ Η νέα εταιρεία θα διατηρήσει τουλάχιστον τα 2/3 των σημερινών δρομολογίων, ενώ το Δημόσιο δεν θα διαθέτει μετά την πώληση ούτε μία μετοχή
▅ Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, η Ολυμπιακή διατηρεί το όνομα και το σήμα της, ενώ θα εφαρμοστεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετατάξεων
▅ Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν η κυβέρνηση του Κατάρ, μια κοινοπραξία ελλήνων εφοπλιστών και ορισμένα funds από αραβικές και ευρωπαϊκές χώρες
Την έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας κηρύσσει και επισήμως σήμερα η κυβέρνηση με στόχο να έχει ολοκληρωθεί η απόκτησή της από ιδιώτη επιχειρηματία εντός των προσεχών δύο μηνών. Με την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής η κυβέρνηση ελπίζει και στην αλλαγή της πολιτικής ατζέντας και στην επιστροφή στην εποχή των μεταρρυθμίσεων, ξεφεύγοντας από το κλίμα της σκανδαλολογίας που τη φθείρει καθημερινά. Παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει διορία έξι μηνών στην κυβέρνηση για να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ο κ. Κ.Καραμανλής έχει δώσει ήδη εντολή στον υπουργό Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκη να επιταχύνει την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, έτσι ώστε όλα τα βασικά ζητήματα να έχουν κλείσει πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων και να μη διαταραχθούν τα αεροπορικά δρομολόγια. Από την άλλη πλευρά, οι διαδικασίες-εξπρές που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση δημιουργούν ήδη συνθήκες έντασης με τους εργαζομένους και τους συνδικαλιστές της εταιρείας που αντιδρούν. Με τις κινητοποιήσεις που ήδη προγραμματίζονται ο Πρωθυπουργός ελπίζει ότι θα δημιουργηθεί ένα σκηνικό σύγκρουσης που θα επισκιάσει υποθέσεις όπως αυτή της Μονής Βατοπαιδίου ή της παραίτησης Βουλγαράκη και θα του δώσει την ευκαιρία να επιστρέψει στη ρητορική υπέρ των αλλαγών και της εξυγίανσης στις ΔΕΚΟ, αδιαφορώντας για το πολιτικό κόστος.
«Η προσπάθειά μας,όπως σας είχαμε πει εδώ και πάρα πολλούς μήνες,είναι ως το τέλος του 2008.Και ήδη 3,5 μήνες πριν από το τέλος του 2008,άρα πολύ νωρίτερα από την ημερομηνία που είχαμε θέσει ως όριο,έχουμε φθάσει σε λύσεις τις οποίες θα είναι σε θέση ο υπουργός Μεταφορών αύριο να ανακοινώσει σε εσάς και σε όλους» υπογράμμισε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση έχει ήδη βρει και τους ιδιώτες επενδυτές που θα αναλάβουν τον εθνικό αερομεταφορέα από τις αρχές του 2009 και μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης της Ολυμπιακής.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνει η κυβέρνηση του Κατάρ και η αεροπορική εταιρεία της και για τον λόγο αυτόν θα επισκεφθεί την πρωτεύουσά του ο Πρωθυπουργός στις 26 Οκτωβρίου. Ενδιαφέρον έχει δείξει και μια κοινοπραξία ελλήνων εφοπλιστών που δηλώνουν πρόθυμοι να περιφρουρήσουν το δημιούργημα του Αριστοτέλη Ωνάση και να διατηρήσουν ελληνική τη νέα Ολυμπιακή. Ενδιαφέρον επίσης δείχνουν ορισμένα funds από αραβικές και ευρωπαϊκές χώρες, που προσφέρουν συνεργασία με ξένες αεροπορικές εταιρείες. Το σχέδιο της κυβέρνησης, που θα ανακοινωθεί σήμερα, βασίζεται σε τρεις άξονες που διασφαλίζουν το μέλλον της εταιρείας, την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών και τα δικαιώματα των περίπου 8.500 εργαζομένων που απασχολούνται σήμερα στην Ολυμπιακή.
* Η Ολυμπιακή διατηρεί το όνομα και το σήμα της, που θεωρούνται ακόμη ισχυρά στον διεθνή ανταγωνισμό. Η νέα εταιρεία που θα συσταθεί θα εξακολουθεί να λέγεται Ολυμπιακή και τα αεροσκάφη της θα συνεχίσουν να έχουν το όνομα Οlympic και ως σήμα τους τους ολυμπιακούς κύκλους.
* Προβλέπεται πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου με πλήρη συνταξιοδότηση για όσους έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 6.000 ένσημα, έστω κι αν με αυτή τη ρύθμιση θα συνταξιοδοτηθούν και εργαζόμενοι που μόλις έχουν συμπληρώσει το 40ό έτος της ηλικίας τους. Ταυτόχρονα θα τεθεί σε εφαρμογή πρόγραμμα μετατάξεων για τους νεότερους υπαλλήλους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ή σε άλλες ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει και για τους περίπου 4.000 συμβασιούχους που εργάζονται στην εταιρεία, καθώς αν δεν θελήσει να τους κρατήσει ο νέος ιδιοκτήτης της εταιρείας θα πριμοδοτηθούν με πρόσθετα μόρια για να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς πρόσληψης προσωπικού στο Δημόσιο. * Το οργανόγραμμα της νέας εταιρείας προβλέπει διατήρηση τουλάχιστον των 2/3 των δρομολογίων που πραγματοποιεί σήμερα η εταιρεία και διατήρηση όλων των δρομολογίων σε άγονες γραμμές, οι οποίες άλλωστε είναι και κερδοφόρες λόγω της υψηλής κρατικής επιδότησης. Το Δημόσιο δεν θα διατηρήσει μετά τη φάση της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού ούτε μία μετοχή της εταιρείας.
Ποιοι διεκδικούν τη νέα Ολυμπιακή
▅ Η νέα εταιρεία θα διατηρήσει τουλάχιστον τα 2/3 των σημερινών δρομολογίων, ενώ το Δημόσιο δεν θα διαθέτει μετά την πώληση ούτε μία μετοχή ▅ Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, η Ολυμπιακή διατηρεί το όνομα και το σήμα της, ενώ θα εφαρμοστεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετατάξεων ▅ Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν η κυβέρνηση του Κατάρ, μια κοινοπραξία ελλήνων εφοπλιστών και ορισμένα funds από αραβικές και ευρωπαϊκές χώρες
▅ Η νέα εταιρεία θα διατηρήσει τουλάχιστον τα 2/3 των σημερινών δρομολογίων, ενώ το Δημόσιο δεν θα διαθέτει μετά την πώληση ούτε μία μετοχή ▅ Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, η Ολυμπιακή διατηρεί το όνομα και το σήμα της, ενώ θα εφαρμοστεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετατάξεων ▅ Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν η κυβέρνηση του Κατάρ, μια κοινοπραξία ελλήνων εφοπλιστών και ορισμένα funds από αραβικές και ευρωπαϊκές χώρες
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.