ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ. Είναι 10 το πρωί. Περίπου 15 δημοσιογράφοι από κάθε πλευρά του πλανήτη (Αργεντινή, Βραζιλία, Κίνα, Ιαπωνία, Ευρώπη) περιμένουν εναγωνίως να επιβιβαστούν στο λεωφορείο που θα τους οδηγήσει στο Βig Rock Ranch: το νέο κτήμα των στούντιο Lucasfilm, δίπλα στο γιγαντιαίο ράντσο Skywalker, δηλαδή 40 χλμ. βόρεια του Σαν Φρανσίσκο. Εκεί σχεδιάζεται το νέο «παιχνίδι» του Τζορτζ Λούκας, ο «Πόλεμος των Αστρων» σε κινούμενα σχέδια. Ενα παιχνίδι που θα του κοστίσει 50 εκατ. δολάρια (34,4 εκατ. ευρώ). Τίτλος αυτού; «Star Wars: Ο πόλεμος των κλώνων» («Star Wars: Τhe Clone Wars»).

Η φύλαξη γύρω από το Βig Rock Ranch είναι περίπου τόσο «σφιχτή» όσο και στην περιβόητη φυλακή του Αλκατράζ που πριν από λίγο αφήσαμε πίσω μας. Το αφεντικό δεν διανοείται να αφήσει από αμέλεια να διαρρεύσει κάποιο από τα μυστικά του πιο δημοφιλούς κινηματογραφικού franchise των τελευταίων 40 ετών. Πρόκειται για μια ειδυλλιακή έκταση 1.000 στρεμμάτων η οποία αγοράστηκε το 1978 μετά τη σαρωτική επιτυχία του «Πολέμου των Αστρων». Εκεί, ανάμεσα σε μοντέρνα κτίρια του Φρανκ Λόιντ Ράιτ και τεχνητές λίμνες, ο Τζορτζ Λούκας, αυτό το ταλαντούχο παιδί των 60 ετών, ονειρεύεται «διαστημικές όπερες», αυτή τη φορά ως τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια. Δημιουργός τους είναι ο Ντέιβιντ Φελόνι και η πλοκή διαδραματίζεται μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου επεισοδίου, ήτοι «Η επίθεση των κλώνων» και «Η εκδίκηση των Σιθ».

Από αυτό το νέο διαγαλακτικό Σύμπαν δεν απουσιάζει ο γενναίος Τζεντάι, ο πόλεμος και η γαλαξιακή δημοκρατία. Νέα άφιξη αποτελεί η παρουσία της Ασόκα Τάνο, μια μικρής μαθητευόμενης Τζεντάι η οποία ευθύνεται για τη γοητεία και αυτού του επεισοδίου (το οποίο εξάλλου δεν υστερεί σε χιούμορ και φρεσκάδα). Μπροστά στον αδυσώπητο ανταγωνισμό από τα στούντιο Ρixar (με το «Wall-Ε») και Dreamworks (με το «Κung Fu Ρanda»), ο Λούκας έχει κότσια: « Το “Wall-Ε” δεν με φοβίζει. Δεν σχεδιάζουμε μια “γιγαντιαία” ταινία,αυτό είναι βέβαιο.Από την άλλη,δημιουργούμε “Star Wars”.Και από απόψεως ύφουςθα παρουσιάσουμε κάτι εντελώς διαφορετικό.Λατρεύω το “Wall-Ε”. Είναι φοβερό. Αλλά δεν παίζουμε στο ίδιο τερέν. Ούτε κάνουμε διαγωνισμό για να δούμε ποιος θα βγάλει περισσότερα.Είμαι σίγουρος ότι η Ρixar,που είναι κατά κάποιο τρόπο ξαδελφάκι μας, θα έχει μεγάλα κέρδη.Αλλά και εμείς θα τα βγάλουμε πέρα επάξια».

Περιστοιχιζόμαστε από αντίγραφα των ηρώων σε φυσικό μέγεθος: Ανακιν Σκαϊγουόκερ, Ασόκα Τάνο, Ομπι Ουάν Κενόμπι. Μας εντυπωσιάζει η περίεργη όψη αυτών των ειδωλίων. «Θέλαμε πάνω απ΄ όλα να αποφύγουμε τον φωτορεαλισμό» εξηγεί ο Φελόνι, ο οποίος φοράει καουμπόικο καπέλο. «Πιστεύω ότι τα κινούμενα σχέδια που ποντάρουν στον φωτορεαλισμό δεν πετυχαίνουν τον στόχο τους. Δεν γίνονται απολύτως πιστευτά από τους θεατές,ακόμη και αν είναι πολύ καλά φτιαγμένα». Είναι φανερή η σύμπνοια ανάμεσα στον Λούκας και στον Φελόνι- «όπως μεταξύ δασκάλου και μαθητή», επισημαίνει ο τελευταίος.