«Το μέτρο της απόσυρσης για τα παλαιά οχήματα τα οποία είναι τα πλέον ρυπογόνα εξετάζει η κυβέρνηση » δήλωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ.Αλογοσκούφης, ο οποίος διευκρίνισε ότι το μέτρο θα ισχύσει από το 2010, ταυτόχρονα με τις αλλαγές που θα ισχύσουν στα τέλη κυκλοφορίας.
Την απόσυρση των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας με την παροχή οικονομικών κινήτρων και την αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως είναι τα υβριδικά, είχε προαναγγείλει από τον περασμένο Μάιο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς, τονίζοντας ότι το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο το ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά κυρίως το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα αποφασίσει το πώς, το πότε και το με ποια κίνητρα θα γίνει ο εκσυγχρονισμός του στόλου των οχημάτων.
Το μέτρο περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο για την Αντιμετώπιση της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης του ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο στάλθηκε τον περασμένο Μάρτιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ προέβλεπε αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, στα τέλη στάθμευσης και στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων ανάλογα με την παλαιότητα των οχημάτων και τον βαθμό ρύπανσης που προκαλούν στο περιβάλλον, και την καθιέρωση διοδίων στα κέντρα των μεγάλων πόλεων εφόσον το επιθυμούν οι δήμαρχοι.
Αυτά ήταν τα βασικά σημεία της περιβαλλοντικής τιμολόγησης των ΙΧ, στη βάση της αρχής « ο ρυπαίνων πληρώνει », που όλα δείχνουν ότι θα εφαρμοστεί τη διετία 2009-2010.
Περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας
Με την ίδια μελέτη προβλέπεται η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, όχι πλέον με βάση τον κυβισμό του κινητήρα αλλά ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων. Στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους θα καταβάλλονται τα τέλη, με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) του οχήματος. Τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (ΙΧ, δίκυκλα, φορτηγά κτλ.).
Η μελέτη προβλέπει τέσσερις κατηγορίες- κλάσεις χρεώσεων, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων: Οχήματα με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές (κάτω των 130 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα) θα κατατάσσονται στην Κλάση Α και δεν θα πληρώνουν τέλη. Θα υπάρχουν τρεις ακόμη Κλάσεις για τα οχήματα με μέτριες, υψηλές και πολύ υψηλές εκπομπές, με κλιμάκωση των τελών.
Ανάλογα με την κλάση θα διαφοροποιείται και το χρώμα του σήματος των τελών κυκλοφορίας. Αυτοκίνητα με ημερομηνία λήξης
Τις «ανατροπές» στο κύκλωμα αγοράς και εμπορίας αυτοκινήτων έχει σηματοδοτήσει η οδηγία της ΕΕ 2000/53 του 2000, η οποία ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο με τον νόμο 2939/2001, βάσει της οποίας από το 2007 η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι έτοιμη για την απόσυρση και την ανακύκλωση των ΙΧ αυτοκινήτων τα οποία ολοκλήρωσαν τον «κύκλο ζωής» τους. Σε πρώτη φάση ο «κύκλος» αυτός προσδιορίζεται στα 12-15 «ζωής» του οχήματος.
Τα κίνητρα για απόσυρση ΙΧ από το 2010
«Το μέτρο της απόσυρσης για τα παλαιά οχήματα τα οποία είναι τα πλέον ρυπογόνα εξετάζει η κυβέρνηση » δήλωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ.Αλογοσκούφης, ο οποίος διευκρίνισε ότι το μέτρο θα ισχύσει από το 2010, ταυτόχρονα με τις αλλαγές που θα ισχύσουν στα τέλη κυκλοφορίας. Την απόσυρση των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας με την παροχή οικονομικών κινήτρων και την αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως είναι τα υβριδικά, είχε προαναγγείλει από τον περασμένο Μάιο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.
«Το μέτρο της απόσυρσης για τα παλαιά οχήματα τα οποία είναι τα πλέον ρυπογόνα εξετάζει η κυβέρνηση » δήλωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ.Αλογοσκούφης, ο οποίος διευκρίνισε ότι το μέτρο θα ισχύσει από το 2010, ταυτόχρονα με τις αλλαγές που θα ισχύσουν στα τέλη κυκλοφορίας. Την απόσυρση των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας με την παροχή οικονομικών κινήτρων και την αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως είναι τα υβριδικά, είχε προαναγγείλει από τον περασμένο Μάιο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.