Ω ς τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί ο κεντρικός άξονας της Εγνατίας οδού από την Ηγουμενίτσα ως τους Κήπους Εβρου και ως το τέλος του 2009 θα δοθούν στην κυκλοφορία οι κάθετοι άξονές της ανακοίνωσε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια της Εγνατίας οδού στο τμήμα Στρυμόνας- Αγιος Ανδρέας Καβάλας και του κάθετου άξονα Δερβένι- Προμαχώνας.
«Δεσμευθήκαμε ότι ο κύριος άξονας της Εγνατίας οδού θα παραδοθεί στο τέλος του 2008, αν δεν υπάρξει κάποιο έκτακτο γεγονός» είπε ο κ. Σουφλιάς και ανέφερε ότι για τους κάθετους άξονες υπάρχει διαφορετικό χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι μέσα στο φθινόπωρο θα λειτουργήσουν και τα πρώτα διόδια της Εγνατίας οδού στον Πολύμυλο Κοζάνης.
Ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι τα τελευταία 4,5 χρόνια κατασκευάζεται το 53,7% του αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή 509 νέα χιλιόμετρα με τα οποία θα ολοκληρωθεί η Εγνατία και οι κάθετοι άξονές της, συνολικού μήκους 947 χλμ. (647 χλμ. είναι η κυρίως Εγνατία και 300 χλμ. οι κάθετοι άξονες). Ειδικότερα, δόθηκαν στην κυκλοφορία 262 χλμ. δρόμου, δημοπρατήθηκαν, υπογράφηκαν συμβάσεις και ξεκίνησε η κατασκευή 365 νέων χλμ. δρόμου προϋπολογισμού 2,8 δισ. ευρώ, ενώ επιταχύνθηκαν οι ρυθμοί κατασκευής των έργων που είχαν προκηρυχθεί στο παρελθόν.
«Σε εμάς έπεσε η ευθύνη για να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο, αλλά και δυσκολότερο μέρος της Εγνατίας. Σε τέσσερα χρόνια κάνουμε όσο έργο έγινε την προηγούμενη δεκαετία και αυτό ούτε κρύβεταιούτε μηδενίζεται» είπε ο κ. Σουφλιάς. Αναφερόμενος στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού, είπε ότι ο σημαντικότερος είναι ο άξονας Δερβένι- Προμαχώνας, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού διαδρόμου 4, ο οποίος ξεκινά από τη Γερμανία και μέσω Τσεχίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας φθάνει στη Θεσσαλονίκη. Το ελληνικό τμήμα έχει μήκος 96 χλμ. και κατασκευάζεται ως αυτοκινητόδρομος. Ως τον Μάρτιο του 2004 είχαν κατασκευαστείόπως είπε ο υπουργός- μόνο 22 χλμ. Τα υπόλοιπα 74 χλμ. κατασκευάζονται τώρα με πέντε εργολαβίες, συνολικού προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, που μελετήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν το 2005.
Το τμήμα Στρυμόνας- Αγιος Ανδρέας Καβάλας της Εγνατίας οδού, συνολικού προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ και μήκους 41 χλμ., θα παραδοθεί στο τέλος του έτους παράλληλα με τη γέφυρα του Νέστου. Μέσα στον επόμενο μήνα θα παραδοθεί και το κομμάτι της Εγνατίας οδού μεταξύ Ηγουμενίτσας και Ιωαννίνων.
«Τα εγκαίνια της Εκθεσης έφθασαν και ο κ. υπουργός κάνει την καθιερωμένη του επίσκεψη στη Β.Ελλάδα για να προετοιμάσει την άνοδο του κ.Πρωθυπουργού. Μόνο που τώρα είναι η πέμπτη άνοδος και η επανάληψη των ίδιων διακηρύξεων δεν μπορεί να πείσει κανέναν» τόνισε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ για τα Δημόσια Εργα και βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Ι.Μαγκριώτης σχετικά με την επίσκεψη του κ. Σουφλιά στη Θεσσαλονίκη.
Αφιερωμένη στους αδικοχαμένους μαθητές η σήραγγα μήκους 6.100 μέτρων στα Τέμπη
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς, φανερά συγκινημένος, πάτησε προχθές το κουμπί στην πρώτη έκρηξη για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας (Τ2) της Ελλάδας, στα Τέμπη. Η σήραγγα Τ2 είναι διπλού κλάδου και κάθε κλάδος έχει μήκος 6.100 μέτρα.
«Εδώ στα Τέμπη έχει χυθεί το αίμα εκατοντάδων συνανθρώπων μας. Εκείνο, όμως, που με συγκλόνισε περισσότερο, όπως πιστεύω όλο το πανελλήνιο,ήταν ο άδικος χαμός των 21 παιδιών από το Μακροχώρι Ημαθίας,την Κυριακή 13 Απριλίου του 2003. Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, να αφιερώσω το έργο στη μνήμη αυτών των παιδιώνως έναν ελάχιστο φόρο τιμής» τόνισε ο υπουργός.
Στη φωτογραφία, ο κ. Σουφλιάς ενημερώνεται για τον τρόπο λειτουργίας του μηχανισμού πυροδότησης των εκρηκτικών.