Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις, ζητεί η ΟΛΜΕ μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εφετινών εξετάσεων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία αναδεικνύουν ανισότητες στις ευκαιρίες για μόρφωση που δίδονται στους νέους, με αφορμή τις 18.441 κενές θέσεις στα Ανώτατα Ιδρύματα.
Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο της ομοσπονδίας σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει «απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας,με τις οποίες διαφημίζει τα κολέγια ως τον “εναλλακτικό δρόμο” για τα παιδιά που δεν πέρασαν τις συμπληγάδες του εξεταστικού ». Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν κυνική παραδοχή και ομολογία των νεοφιλελεύθερων προσανατολισμών της κυβέρνησης, που αποκαλύπτει όχι μόνο τον κοινωνικό αμοραλισμό της αλλά και την επιμονή της στην πολιτική επιλογή της εμπορευματοποίησης της Παιδείας και της εκπαίδευσης».
Η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι ο υπουργός Παιδείας «υποκρίνεται και ταυτόχρονα εμπαίζει δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους και τις οικογένειές τους,όταν την ίδια ώρα εξαγγέλλει- για άλλη μία φορά- “εκτεταμένο” διάλογο με σκοπό την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Σύμφωνα με την ομοσπονδία, «αν ο στόχος αυτής της αλλαγής είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ,όπως επίμονα απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα και επιτάσσουν στοιχειώδεις αρχές δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης,τότε τα περί “εκτεταμένου” διαλόγου συνιστούν επικοινωνιακή διαχείριση και προσπάθεια συγκάλυψης πραγματικών προθέσεων που δεν συγκαλύπτονται». Οπως υποστηρίζει η ΟΛΜΕ, «ο υπουργός δεν έχει παρά να προχωρήσει εδώ και τώρα στην κατάργηση της “βάσης του 10” και στην κάλυψη όλων των “ορφανών” θέσεων στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ». Ετσι, ζητεί την κατάργηση του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του «10», που αποκλείει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση χιλιάδες νέους, και συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της.
Ως την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης η ομοσπονδία προτείνει η επιλογή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων, με ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η ΟΛΜΕ ζητεί ελεύθερη εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείου σε ΑΕΙ- ΤΕΙ
Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις, ζητεί η ΟΛΜΕ μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εφετινών εξετάσεων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία αναδεικνύουν ανισότητες στις ευκαιρίες για μόρφωση που δίδονται στους νέους, με αφορμή τις 18.441 κενές θέσεις στα Ανώτατα Ιδρύματα. Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο της ομοσπονδίας σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει «απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας,με τις οποίες διαφημίζει τα κολέγια ως τον “εναλλακτικό δρόμο” για τα παιδιά που δεν πέρασαν τις συμπληγάδες του εξεταστικού ».
Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις, ζητεί η ΟΛΜΕ μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εφετινών εξετάσεων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία αναδεικνύουν ανισότητες στις ευκαιρίες για μόρφωση που δίδονται στους νέους, με αφορμή τις 18.441 κενές θέσεις στα Ανώτατα Ιδρύματα. Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο της ομοσπονδίας σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει «απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας,με τις οποίες διαφημίζει τα κολέγια ως τον “εναλλακτικό δρόμο” για τα παιδιά που δεν πέρασαν τις συμπληγάδες του εξεταστικού ».
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.