Στις υποδομές εστιάζει τις ελλείψεις του ελληνικού τουρισμού ο κ. Γ.Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ενώ σημειώνει τη χαμηλή προτεραιότητα που έχει ο τομέας διαχρονικά στις κυβερνητικές πολιτικές.
– Ποια είναι η εκτίμησή σας για την τουριστική κίνηση στη χώρα;
«Η εφετινή τουριστική κίνηση σε ό,τι αφορά τις αφίξεις θα κινηθεί στα επίπεδα του 2007 (χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό) με πιθανή μια πολύ μικρή υποχώρηση. Συνολική εικόνα έχουμε όμως όταν εκτός από τις αφίξεις γνωρίζουμε τις διανυκτερεύσεις, τα έσοδα, την απασχόληση που δημιουργείται, καθώς επίσης και τις επιδράσεις στους άλλους τομείς της οικονομίας. Δυστυχώς την πλήρη αυτή εικόνα δεν μπορούμε να την έχουμε αφού η επιστημονική υποστήριξη του τουρισμού στη χώρα μας είναι σχεδόν ανύπαρκτη, αποτέλεσμα της χαμηλής προτεραιότητας που έχει ο τουρισμός διαχρονικά στις κυβερνητικές πολιτικές».
– Κατά τον ΣΕΤΕ η τουριστική κίνηση ως τον Ιούλιο σημείωσε μηδενική αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το υπουργείο ανέφερε ότι ανήλθε στο 3%.
«Η τουριστική κίνηση ως τον Ιούλιο σημείωσε μηδενική αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία των αφίξεων στα διεθνή αεροδρόμια της χώρας μας, στοιχεία των οποίων χρησιμοποιεί ο ΣΕΤΕ. Η ΕΣΥΕ δεν ανακοίνωσε τίποτε για το 2008. Απλώς τον Ιούλιο του 2008 ανακοίνωσε τα στοιχεία για το 2007. Το 3% στο οποίο αναφέρεστε περιέχεται στις ανακοινώσεις του υπουργείου, το οποίο όμως δεν έχει δώσει αναλυτικά στοιχεία για το πώς προκύπτει αυτή η αύξηση. Κατά πάσα βεβαιότητα προκύπτει από την προσμέτρηση των Ελλήνων που επιστρέφουν από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Υποθέτω ότι αυτό προέκυψε από κεκτημένη ταχύτητα και πιθανώς πίεση χρόνου για την ανακοίνωση των στοιχείων. Σε κάθε περίπτωση το συμπέρασμα ότι έχουμε μηδενική αύξηση βασίστηκε στις ίδιες στατιστικές παραμέτρους και των δύο ετών 2007 και 2008».
– Πού παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ελλείψεις ο ελληνικός τουρισμός;
«Στις γενικές υποδομές: τριτοκοσμικά περιφερειακά αεροδρόμια, ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές, ελάχιστος αριθμός μαρινών, απαράδεκτο οδικό δίκτυο. Και αν η βελτίωση όλων αυτών κοστίζει και είναι χρονοβόρα, δυστυχώς υστερούμε και σε άλλα, πολύ απλά, και δεν χρειάζεται να πάτε μακριά. Θαυμάστε το θέαμα της αφισορρύπανσης στην Αθήνα και του χάους στους δρόμους, όπου ούτε καν οι κεντρικές λεωφόροι της πρωτεύουσας έχουν πλέον διαγραμμίσεις».
– Ποια είναι η άποψή σας για τις συναρμοδιότητες του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης;
«Οι συναρμοδιότητες αποτελούν έναν πολύ σοβαρό λόγο καθυστέρησης στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής. Η επίλυση του προβλήματος δεν φαίνεται σε σύντομο χρονικό ορίζοντα. Οι συναρμοδιότητες μικρής κλίμακας μπορούν να μεταβιβαστούν εύκολα και γρήγορα στο υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Οι σημαντικές συναρμοδιότητες απαιτούν κεντρικό σχεδιασμό. Για τον λόγο αυτόν ο ΣΕΤΕ έχει προτείνει τον συντονισμό της κυβερνητικής δράσης για τον τουρισμό από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ο οποίος επανειλημμένως έχει χαρακτηρίσει τον τουρισμό εκ των βασικών πυλώνων ανάπτυξης της χώρας».
Σε στασιμότητα ο τουρισμός και με ελλείψεις στις υποδομές
Στις υποδομές εστιάζει τις ελλείψεις του ελληνικού τουρισμού ο κ. Γ.Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ενώ σημειώνει τη χαμηλή προτεραιότητα που έχει ο τομέας διαχρονικά στις κυβερνητικές πολιτικές.
Στις υποδομές εστιάζει τις ελλείψεις του ελληνικού τουρισμού ο κ. Γ.Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ενώ σημειώνει τη χαμηλή προτεραιότητα που έχει ο τομέας διαχρονικά στις κυβερνητικές πολιτικές.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.