Φτωχότερος ο χώρος του ελληνικού θεάτρου από το περασμένο Σάββατο, 23 Αυγούστου, ημέρα που έφυγε από τη ζωή ο εκλεκτός ηθοποιός Βάσος Ανδρονίδης (φωτογραφία). Ηταν 78 ετών. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν, ο Ανδρονίδης υπήρξε ακούραστος εργάτης του ελληνικού θεάματος με δραστηριότητες στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο. Την πρώτη εμφάνισή του έκανε στο «Τρελοκόριτσο» με τον θίασο της Βίλμας Κύρου και από τότε ως το 1993 συνεργάστηκε με αρκετούς θιάσους. Οι χαρακτηριστικότερες θεατρικές δουλειές του έγιναν με τον θίασο Δημήτρη Μυράτ («Υπόθεση Ντρέιφους», «Το κράτος του Θεού» κτλ.) και το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν («Βάτραχοι» του Αριστοφάνη, «Βαβυλωνία», «Βάκχες», «Οιδίπους Τύραννος», Πέρσες» κτλ.). Ο Ανδρονίδης υπήρξε επίσης χαρακτηριστική φιγούρα σε περίπου 75 ελληνικές ταινίες παίζοντας σε όλα τα είδη: «Θανάση, πάρε τ΄ όπλο σου» του Ντίνου Κατσουρίδη, «Οταν η πόλις πεθαίνει» του Γιάννη Δαλιανίδη, «1922» του Νίκου Κούνδουρου. Τελευταία κινηματογραφική εμφάνιση του ήταν στην ηθογραφία του Θανάση Ρακιντζή «Η Αριάδνη στη Λέρο» (1993). Εντονες επίσης υπήρξαν και οι σκηνοθετικές δραστηριότητές του εντός και εκτός Ελλάδας. Στο Βέλγιο σκηνοθέτησε πέντε έργα στο εκεί Ελληνικό Θέατρο Βελγίου, ενώ από το 1981 συμμετείχε ενεργά στην οργάνωση της Θεατρικής Ομάδας Λέρου σκηνοθετώντας δέκα έργα. Ανθρωπος σεμνός και ταπεινός, πίστευε ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της δουλειάς του ηθοποιού είναι «ο πλούτος του εαυτού μας» και τα πολυτιμότερα αγαθά του ήταν η σύζυγός του Στάντη, η κόρη του Ολγα και τα εγγόνια του. Διόλου τυχαία τον είχαν αποκαλέσει «παράδειγμα προς μίμηση» για τη δουλειά και τη συμπεριφορά του. Ο Ανδρονίδης κηδεύτηκε χθες, Δευτέρα, από το Νεκροταφείο Ζωγράφου.