Ειδική προσωρινή ρύθμιση χαρακτηρίζει την επιβολή του πλαφόν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Κ.Μουσουρούλης. Το πρώην στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμά μάλιστα ότι δεν συμφέρει κανέναν μια αντιπαράθεση στις Βρυξέλλες καθώς, όπως τονίζει, το μέτρο «δεν υπερβαίνει τα ενδεδειγμένα και αναγκαία όρια» ώστε να διασφαλισθεί η διάθεση καυσίμου σε προσιτές τιμές για τους καταναλωτές.
– Πώς κρίνετε την απειλή των πρατηριούχων ότι θα προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εναντίον του πλαφόν;
«Κατ΄ αρχάς να πω ότι το “πλαφόν” είναι ειδική προσωρινή ρύθμιση η οποία προβλεπόταν ως δυνατότητα από τον νόμο 3054/2002. Το μέτρο αυτό έχει ως σκοπό κυρίως και προφανώς σε ειδικές περιπτώσεις τη διασφάλιση διάθεσης του καυσίμου σε προσιτές τιμές. Οι βραδύτεροι ρυθμοί αποκλιμάκωσης των τιμών και η επικινδυνότητα κερδοσκοπικών τάσεων εν μέσω της υψηλής καλοκαιρινής ζήτησης οδήγησαν στην επιβολή αυτού του έσχατου μέτρου υπέρ της προστασίας των καταναλωτών».
– Συμβαδίζει το μέτρο με την πολιτική της ΕΕ;
«Από την ΕΕ προωθείται η πολιτική για την εξασφάλιση της διάθεσης πετρελαϊκών προϊόντων στον καταναλωτή σε προσιτές τιμές. Το ζητούμενο δεν είναι η παρεμπόδιση της ελεύθερης αγοράς. Αλλά για να ισχύει αυτό πρέπει και η αγορά να λειτουργεί ορθά και ανταγωνιστικά. Αλλιώς τα κράτη-μέλη έχουν τη διακριτική ευχέρεια να παρέμβουν εφόσον συντρέχουν επιτακτικοί λόγοι γενικού συμφέροντος. Το γεγονός ότι η ανώτατη τιμή πώλησης στον καταναλωτή προσδιορίζεται με κριτήρια αντικειμενικά με γνωμοδότηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, σε συνδυασμό με τον προσωρινό του χαρακτήρα, καταδεικνύει ότι το μέτρο αυτό δεν υπερβαίνει τα όρια που είναι ενδεδειγμένα και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού, συνάδει δηλαδή προς την αρχή της αναλογικότητας. Επομένως θεωρώ ότι δεν είναι προς το συμφέρον κανενός μια τέτοιου είδους αντιπαράθεση στις Βρυξέλλες».
– Το πλαφόν είναι προσωρινό μέτρο. Τι κάνετε για τη σωστή λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά των καυσίμων;
«Συμφωνούμε απολύτως ότι το πλαφόν ήταν μια ειδική ρύθμιση για μια ειδική κατάσταση. Υπάρχουν πολλές άλλες πρωτοβουλίες που αναλάβαμε ώστε να διασφαλίσουμε την εύρυθμη, κανονική και ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών. Υπάρχει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, δημιουργούνται μητρώα τήρησης αδειοδοτήσεων, έχουν ενισχυθεί τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων με μητρώο ελεγκτών που αριθμεί 400 υπαλλήλους, ενώ είμαστε πάντα σε διάλογο με τους εκπροσώπους και των τριών κρίκων της αλυσίδας (διύλισης, χονδρικής εμπορίας, λιανικής πώλησης – πρατηρίων). Υπάρχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού που μελετά επισταμένως το θέμα και αναμένεται η τεκμηριωμένη παρέμβασή της εφόσον διαπιστωθεί οποιοδήποτε ζήτημα που χρήζει παρέμβασης. Είναι λεπτά τα όρια μεταξύ “εποπτείας” και “ρύθμισης” στις απελευθερωμένες αγορές. Αυτή είναι και η ισορροπία που πρέπει να διασφαλιστεί. Η εποπτεία, ο έλεγχος, τα πρόστιμα πρέπει να υπάρχουν και θα υπάρχουν. Από εκεί και πέρα, πρέπει και ο καθένας να σέβεται τις αρχές του ανταγωνισμού πάντοτε και όχι όποτε τον συμφέρει».
«Το πλαφόν στα καύσιμα έπαιξε τον ρόλο του»
Ειδική προσωρινή ρύθμιση χαρακτηρίζει την επιβολή του πλαφόν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Κ.Μουσουρούλης. Το πρώην στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμά μάλιστα ότι δεν συμφέρει κανέναν μια αντιπαράθεση στις Βρυξέλλες καθώς, όπως τονίζει, το μέτρο «δεν υπερβαίνει τα ενδεδειγμένα και αναγκαία όρια» ώστε να διασφαλισθεί η διάθεση καυσίμου σε προσιτές τιμές για τους καταναλωτές.
Ειδική προσωρινή ρύθμιση χαρακτηρίζει την επιβολή του πλαφόν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Κ.Μουσουρούλης. Το πρώην στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμά μάλιστα ότι δεν συμφέρει κανέναν μια αντιπαράθεση στις Βρυξέλλες καθώς, όπως τονίζει, το μέτρο «δεν υπερβαίνει τα ενδεδειγμένα και αναγκαία όρια» ώστε να διασφαλισθεί η διάθεση καυσίμου σε προσιτές τιμές για τους καταναλωτές.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.