Αποφασισμένος να προχωρήσει στο σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ παρά τις αντιδράσεις εμφανίστηκε και χθες ο υπουργός Μεταφορώνκ. Κ.Χατζηδάκης με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.

«Εκτός από τα θέματα διαφάνειας, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τεράστια οικονομικά προβλήματα.O ΟΣΕ είναι μακράν ο πιο ελλειμματικός,ο πιο προβληματικός σιδηροδρομικός οργανισμός σε όλη την Ευρώπη.Μόνο οι δαπάνες μισθοδοσίας του οργανισμού πέρυσι ήταν τετραπλάσιες από τα συνολικά του έσοδα» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. «Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το ζήτημα με μαγικές συνταγές και θαύματα.Το πολιτικό κόστος θα είναι προσωρινό,διότι στο τέλος κρινόμαστε όλοι από το αποτέλεσμα» πρόσθεσε αναφερόμενος στο σχέδιο ανασυγκρότησης το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, αύξηση των εισιτηρίων από τον νέο χρόνο, μείωση των απολαβών των εργαζομένων, εθελουσία έξοδο, συγκράτηση των δαπανών, αύξηση της επιβατικής κίνησης, συνεργασίες με ιδιώτες για τη δημιουργία νέων γραμμών του Προαστιακού και περικοπές ζημιογόνων δρομολογίων.

«Θεωρώ ότι οι εργαζόμενοι είναι σύμμαχοί μου.Και ότι ανεξάρτητα από τις δημόσιες τοποθετήσεις τους μέσα τους και οι ίδιοι ξέρουν- διότι δεν μπορεί να μην το ξέρουν,αφού το ζουν το πρόβλημα- πως οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι προς την κατεύθυνση της Ευρώπης και της κοινής λογικής» είπε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά το επίπεδο της διαφάνειας θα γίνονται έφοδοι του ΣΔΟΕ για δύο χρόνια συνέχεια, ώσπου να στελεχωθεί και να προχωρήσει η εσωτερική Υπηρεσία Ελέγχων του οργανισμού. Ο κ. Χατζηδάκης απαντώντας στην κριτική που γίνεται από την πλευρά της αντιπολίτευσης περί ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού είπε χαρακτηριστικά: «Η αντιπολίτευση κατ΄ αρχήν λέει ότι θα κάνουμε ιδιωτικοποίηση σε έναν οργανισμό που έχει όλα αυτά τα προβλήματα.Μόνο ένας… τρελός για δέσιμο θα ήθελε να αγοράσει αυτόν τον οργανισμό.Οποιος θέλει μπορεί να κάνει κριτική στον ΟΣΕ- και υπάρχει “πεδίον δόξης λαμπρόν”,αλλά να σταθούμε στα πραγματικά θέματα στα οποία μπορεί να ασκηθεί κριτική».

Στο μεταξύ, όπως ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ, στις 11 και 12 Αυγούστου κόπηκαν τρεις φορές καλώδια της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή της Λάρισας, ενώ το δίκτυο δοκιμάζεται λόγω του ότι επρόκειτο να συνδεθεί με την ηλεκτρική τάση, εν όψει της προγραμματισμένης για το τέλος Αυγούστου έναρξης λειτουργίας της ηλεκτροκίνησης από το Λιτόχωρο ως τη Λάρισα. Συνεργεία του ΟΣΕ καταβάλλουν προσπάθειες αποκατάστασης της βλάβης, αλλά το γεγονός αυτό ενδέχεται να καθυστερήσει για λίγες ημέρες την έναρξη λειτουργίας των δρομολογίων. Ο ΟΣΕ υπέβαλε μήνυση κατά αγνώστων για το συμβάν αυτό, το οποίο δεν σχετίζεται με κλοπή των καλωδίων αλλά απλώς με κόψιμό τους (δολιοφθορά).